Saker som ses som kränkande

Datum: 2011-12-07 Klockan: 13:15:00 Kategori: Allmänt

Senare år har man börjat tolka saker. Se saker i ting vi sagt och gjort i många år.
Man ser rasism i en de ena än de andra. Pippi Långstrump var djävulsdyrkare... hon hade ju så många namn eller hur det var.
Att säga negerboll var ju HEMSKT. Kakan... den bruna bollen som säkerligen fått sitt namn av färgen. Nigro betyder svart. Rasism att säga negerboll. Kränka en folkgrupp. Neger användes som skällsord. Ord som användes under slaveriet. HEMSKT givetvis. Säger inte emot. Men de svarta som idag lever har inte levt under slaveriet. Men givetvis varit en utsatt grupp. Men att de kallar varann neger är inte samma sak. Att kalla sig själv neger får man inte heller som en av våra standup kompiker gjorde i sin egen show. Hon syftade ju enbart på sig själv. Hennes berättelse. Så fick man inte göra.
Att ha en kinagubbe på godis får man inte heller. En asiat. Kinapuffar. Jag förstår inte vad som var kränkande i detta. en kines. En kille på nyheterna var upprörd. En kille som inte ens själv var kines men typ från annat land i Asien. Varför satt han och var kränkt? Hur uppstod en sådan känsla? Jag såg godiset och en kines på påsen och kände mig kränkt.
Bild: Kinapuffar.... godis. Antar att RISET syftar på Kina å därför en kines...
Jag har aningen svårt att förstå att man tolkar in saker i allt sådant här.
Varför får man ha en liten svart flicka på lakritsgodis? Har ingen känt sig kränkt av detta ännu? Varför reagerar ingen på att vi säger att vi fått en FINNE på näsan när vi har acne? Är det en person från Finland vi har på näsan? Får vi säga sånt?? Varför får kakan FINSKA PINNAR fortsätta heta som de gör?
Bild: Fazers lakritsgodis med en svart flicka. Får saker heta något med vitt? Min hudfärg är vit va?? Säger man inte så?
Varför får människor från andra länder kalla oss svenska rsister så fort vi vill göra något svenskt som att sjunga nationalsången eller hissa svenska flaggan när de själva anser att vi svenskar ska låta som ha sina traditioner kvar? De får be och bygga mosker och bära burka men vi svenskar får inte göra något svenskt. Människor från andra länder får skrika rasist till mig om jag försvarar mina traditioner och kalla mig saker som syftar på min hudfärg.... men inte jag?
Kakan finska pinnar.... vad kom det namnet av? Är Finskar som pinnar eller har Finska människor liknande pinnar där i sitt land??
Jag kan inte förstå varför det som är svenskt ska tas bort. Gör man inte det eller gör det svenska lite tyst så är det rasism. Jag förstår att svenskar blir hatiska mot invandring och sådant.
När jag åker till ett annat land beter jag mig inte illa. Jag kräver inte att de ska sluta låta i sina moskeer eller sluta äta sin mat eller ha sin flagga hissad. I vissa länder får man även acceptera att man som kvinna måste skyla över sitt hår osv. Detta fast det inte är mina traditioner.
Bild: En Finne på hakan. Hur uppkom ordet? det heter Acne.
Många skrattar åt oss bakom ryggen. Vårt förbannat veka system. Allt de där om att tycka synd om så får jag göra som jag vill.
Nej vet ni vad... sluta tolka in så förbannat mycket. Låt de heta negerboll. Annars vill jag inte höra att ni säger finska pinnar eller finne på hakan heller å ge fan i att gå i kyrkan eller andra saker. Fas så löjligt detta är.

Kommentera här 2 st

Kommentarer
Johan

Jag håller helt mig dig! Helt!

2011-12-09 @ 09:17:47
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Maria

Folk från andra länder är inte dummare än de vet att de kan köra med Sverige hur mycket de vill och vi rättar oss snällt i ledet.

Det enda rätta för att få slut på eländet är att rösta lite annorlunda och rätt i nästa val.

Det är min åsikt iaf och den står jag för...

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: