Hjärtefrågor

Datum: 2011-01-06 Klockan: 13:42:49 Kategori: August/barnen/Autism

På Facebook startades en grupp för oss med barn med NPF. Hjärtefrågor.

Detta resulterade även i en blogg. Besök den gärna där vi försöker uppdatera det som kommer och det vi känner å tänker. Alla är välkomna att bidra.

BLOGGEN          


Idag hittar man en artikel i Svenska dagbladet om den omtalade Wakefiel-studien. Det var den som berättade att man kunde få Autism om man gav sitt barn vaccinet MPR.

Jag minns hur bekanta till oss kände oro men att jag gett alla mina barn vaccinet. Idag går man alltså ut med att hela saken var en bluff. Det handlar givetvis om pengar men man förfasas. Vem ska man lita på i dag?

Vi vet idag att barn med Autism i regel uppvisar de första symtomen för Autism i samma veva som man tar MPR, detta utnyttjade man. Det handlar väl som vanligt om pengar. Men på vems bekostnad?

Ni hittar artikeln här:

SVD

Man kan även läsa om detta i AFTOMBLADET

Men jag upprörs lite av denna artikel då man benämner Autism som en SJUKDOM. Det är ett funktionshinder.


Kommentera här 5 st

Kommentarer
soffie

va bra att ni är många som kan stötta varann och ta lärdom av varandra med,

kram

2011-01-06 @ 20:31:19
Länk: http://soffie69.blogg.se/
Marcus Å

Ja, tack med mig är det bra. Hur är det med dig då? :)

2011-01-07 @ 10:02:20
Länk: http://slipsens.se
Jossie

Hej! nu har jag kört igång en dagens blogg hos mig! :) kika gärna in och delta!

Om du inte gillar denna typen av kommentarer ber jag så hemskt mycket om ursäkt!



/Jossies.se

2011-01-07 @ 13:45:22
Länk: http://jossies.se
Sandra

Ja det har du helt rätt i! :)

2011-01-07 @ 15:04:15
Länk: http://sandrasobecks.blogg.se/
Johan

Det där med ords betydelse spelar en grym roll. Det borde inte minst skribenter sådär veta och vara medvetna om. Åtminstone... vad heter det, den person som kollar artiklarna innan de trycks. Han/hon borde ju ha koll. För det är en grym skillnad på sjukdom och funktionshinder!



SV: Jag tror de finns kvar. Vissa lämnar en aldrig, vad som än händer, hur man än mår. Sådana personer är guldvärda. Jag finns här för dig och A, har sagt det till henne flera gånger. Vad som än händer, hur hon än mår, så tänker jag aldrig lämna henne. De är hon för fin för. Jag skulle aldrig kunna göra det. Nu har jag inte samma känslor för dig som för henne, hö hö, men saken är densamma. Jag finns alltid här, hur du än mår. :)



Haha nej, jag vet inte exakt heller vad jag skrev... :)



Hur går det med ljudboken nu?

Jag vet inte hur många timmar jag har läst nu i veckan, det är bra många, samtidigt som jag har varit förkyld och hostat sönder mig känns det som. Nu i helgen är det landslagsläger i alla fall, får väl se hur det går. Känns bättre, men helt 100 frisk är jag inte, så får väl ta det lite lugnt...



Ja, vi får försöka planera ihop något som kan funka, så kan jag komma och hälsa på... :)



Hoppas du får en fin helg!

2011-01-07 @ 16:23:05
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: