Värmen

Datum: 2011-06-30 Klockan: 08:11:59 Kategori: August/barnen/Autism

Det är som sagt redan varmt och fint. Sju slog man upp ögonen då snickaren drog igång med kofoten å river delar av taket... LER.

Grannarna ÄLSKAR nog vårt bygge. LER. Å mycket återstår. Ha ha ha....

August är mer än kaos.

Igår försökte jag att vi skulle ge oss iväg till stranden. Men NEJ. Han måste på något vis ha koll på allt som händer hemma samtidigt som det stör en hel del. Martin måste va på plats och han mpste klättra upp och kolla vad som händer. Samtidigt händer saker hemma som gör att han låser sig. Flugor är otäcka men fjärilar är rena skräckupplevelsen. Igår hade vi MÅNGA fjärilar inne och den skräck som förlamade August var inte kul att uppleva. Vi måste gå till botten med denna rädsla. Vi måste på något vis försöka hitta vägar som gör det hanterbart. Han låser sig enormt i saker nu. Kan stå hur lä'nge som helst och grejja i duschen och med vatten eller med sina spel. Kan inte avbryta. Svårigheter som gör att vardagen blir lite mer komplicerad.



Bild: August på Rhodos.


Idag ÄR planen stranden. Men jag vet redan nu att det kommer bli svårt. August vaknade med huvudvärk och jag vet att han inte kan slappna av. Svaret om stranden blev lite svävande. Åka till skithålet ska vi i alla fall och hämta upp Oskar och Max. Sedan får vi se hur det blir. Det är ingen idee att planera och bli besviken. Man får ta stunden som den kommer. Fånga ögonblicken som blir. Inget annan är någon mening med alls.

Att rubba rutiner är något som ställer till mer än man anar. Många säger att det vore bäst med skola året om. Jag kan bara hålla med. Att gå iväg varje dag precis som vanligt. Att dagarna är samma. Man tycker ledighet är något njutbart men för dessa ungar är det mer än kaos på många vis. Att man dessutom bygger om hemma gör inte saken bättre alls. Jag är ändå glad att det är just Martin som bygger. Fan så glad jag är för detta på mer än ett sätt. Vi känner Martin. Han är som familj nu. Det är i regel Martin som är här. Samt hans pappa. Människor August känner genom Malou. Tacka Gudarna för Malou. Att hon fixade detta. Att det kunde bli så bra. Inte bara för att han vet hur jag vill ha de utan för att August älskar denne snickare.



Bild: August badar på leklandet på Rhodos.


Vilket företag hade KUNNAT ha August med? Vilket företag hade låtit honom delta som han gör? Inget givetvis. Nu är det inga problem att han knallar omkring och får hjälpa till när han själv vill. Jag har inte hört Martin knota en gång. Det rullar på och han är enorm med August. Vilken lycka att vi fått så många härliga människor runt grabben genom Malou. LYCKA.

Sommar är det oavsett om man är på stranden. Sommar är det och lugnet finns här. Njuter det gör vi även fast vi är hemma. Många kan inte ta sig någonstanns alls. Det kan och gör vi med August. Vi har klarat en resa till Rhodos. Vi har varit på Tomteland. Fler äventyr väntar. Han får vara med om så mycket mer än andra barn. Det är jag medveten om. Det han inte gör med oss gör han med Malou. Så jag har haft tur. Jag söker inte medlidande och något tycka synd om oss genom att skriva om detta. Jag gör det för att dela. Kanske finns andra som känner sig mindre ensamma om jag delar. Andra kanske kan lära.



Bild: August matar Charlie med flaska. Charlie är August kusin Pontus minsta son.

Vår August ger så enormt mycket och jag får alltid höra att vi har en enormt GO kille. Det har vi.


Kommentera här 6 st

Kommentarer
Sassäh

fina bilder! :):)



sv: härligt med sol på morgonen ^^ jag har det också fint, vaknade upp bredvid älsklingen för ungefär 30 minuter sedan, och solen skiner för fullt så jag ska absolut inte klaga :):)

2011-06-30 @ 09:38:32
Länk: http://nojjz.blogg.se/
Linda-Mamma till Alfred

Var anti iphone men gud vad jag diggar den nu;)

Ja vitt är snyggt! Vi håller oxå på med ett litet projekt kommer bilder när vi är klara med det;)

Ja kul med en ren mammablogg verkligen..

2011-06-30 @ 14:29:03
Länk: http://hummingbird.blogg.se/
Elin

SV: okej vad roligt :) var med på rhodos för ett tag sedan :)

2011-06-30 @ 14:33:52
Länk: http://byelin.blogg.se/
Anonym

Vad jobbigt att det är så med fjärilar! Det finns ju så gott om dem just nu. Hoppas det går att komma runt!



Svar: Vi bor i Arvika så ca 71 km från Karlstad :-)

Helene

Ens barn är det finaste som finns...

ALLA är unika !!

Kram Helene.

2011-06-30 @ 22:27:33
Länk: http://helenesdagbok.blogg.se/
britta bloggar

Vad fin den sista bilden var!

2011-07-01 @ 13:10:26
Länk: http://brittabloggar.wordpress.com
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: