Att ta vara på sig.

Datum: 2011-03-25 Klockan: 10:28:00 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Igår fick jag en downperiod på eftermiddagen. Rejält. Så jag somande tidigt. Först i soffan redan före sex. När så hockeyn drog igång försökte jag att sätta mig upp men orkade inte alls. Jag borstade tänder å rasade i säng för att fortsätta sova fram till ett då jag skulle ha hämtat Oskar som kom hem från Stockholm. Han skickade dock ett mess att han åker med en klasskompis vilket ledde till att den trötta mamman bara vände sig om och sov vidare.

SÅ trött.

Denna dag var tanken att gymmet skulle få sig ett besök men jag beslöt mig för att frisk luft och sol var den rätta medicinen så jag hämtade Tequila och tog en promenad. SÅ skönt.

       

Känns lättare att gå med en hund än ensam. Sällskap. Men att skaffa egen hund igen det gör jag inte. Sugen ibland men det är för mycket jobb. Sedan har jag ju egentligen möjlighet att låna lite så det är ju något man kan göra. Får hämta grisen fler gånger. Igår ville inte August. Så då fick det vara. Han var så duktig och gick hem från skolan så han ville helt enkelt inte gå mera. Jag hade tränat och kände att en promenad ute varit skönt. Men men.

Snart väntar helgjobb och jag ska börja packa för detta.


PS.... glöm inte klicka på min BUZZADOR knapp och börja testa produkter liksom jag. Jätteskoj!!! Testa du med.


Kommentera här 13 st

Kommentarer
Mia

Ser ut på bilderna som om detta var precis vad du behövde, du skiner i kapp med solen ju :-D Bra att sova sig igenom ibland, bästa sättet o sen börja om dagen efter :-D



Tycker du gör helt rätt (sa hon med hund hihi), lånehundar är super-bra hundar, som bäbisar ungefär - bara lämna ifrån sig när man är nöjd själv :-D



Soliga kramisar!

2011-03-25 @ 10:54:34
Länk: http://fredthevov.blogg.se/
i min lilla lilla värld

Va sött av dig. Jag testar mer än gärna. Det är väl ok även om man är gravid?



Jag är faktiskt redan Buzzador, men denna fick jag inte ansöka om =)

2011-03-25 @ 12:49:27
Länk: http://saratilling.se
mamma till william

Hoppas att du får en bra fredag o mår bättre..kram

2011-03-25 @ 13:55:20
Länk: http://blondis81.blogg.se/
Marcus Å

Jag har ju fortfarande min praktik men jag kallar det för jobb... Händer ikväll då?

2011-03-25 @ 18:23:22
Länk: http://slipsens.se
Johanna

Haha ja eller hur... men hon trodde väl det om mig eller något... :P Men de flesta tabletter skall man ta med maten för ha bäst verkan... ler



Får kanske testa den en dag. hehe det är inte lätt å sluta med godsaker. Skall bli så sjukt skönt och få träna igen.... ler har saknat det...



får vänta lite till mitten på veckan så tabletterna hinner verka lite :)

2011-03-25 @ 20:21:07
Länk: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Petra- 3 barnsmamma

Hej gumman!

Ja visst blev bordet snyggt! Stor skillnad från innan å de gillar jag!



Jag börjar med att tvätta hela möbeln med möbeltvätt. Sen slipar jag med ganska fint sandpapper för att rugga upp ytan så färgen fäster bättre.

Sen spacklade jag hela bordsytan och de hål eller revor jag inte ville ha. Efter det är det lite slipning igen för att göra ytan jämn. Sen en omgång målartvätt igen men var försiktig där du spacklat för annars lossnar den.



Sen är det bara att måla några lager färg tills det täcker så mycket du vill. Jag använder bara grundfärg som är vattenbaserad för att få den matta ytan.



För att få den mörka färgen när du sedan slipar shabbyt krävs det en mörk brun färg under den vita på de ställena du vill ha slitet. Fast jag målade hela bordet mörk brunt först. Glöm inte rugga upp ytan innan du drar på den vita färgen om du använder 2 olika sorters färg.



För att skydda möbeln efter målning och slipning måste du stryka på möbelvax ett par gånger med!



Det är ett projekt att göra detta men det är såå roligt!



Just det, jag målar med pensel!



kram

2011-03-25 @ 20:50:54
Länk: http://mamablues.blogg.se/
Maria

Söt vovve, perfekt när man kan låna =)



Thim vill också flytta över i så fall, men om han flyttar med till västkusten vet vi inte än. Dock så behöver han bo i närheten av nån som kan hjälpa honom då behovet är så stort.

Han är över till fastlandet just nu och har träffat en läkare på USÖ för en second opinion, en läkare som vi har fullt förtroende och respekt för, han kan det här bra då han även jobbar internationellt med dessa sjukdomar. De ska ev testa en annan behandlingsform...



Jag håller med ang detta med Fk, men som sagt reglerna är för enkelspåriga, man kan inte dra alla över en kam, varje individ måste bedömas enskilt och granskas rättvist...Fuskare ska sättas åt och en del andra behöver en spark i baken för att komma i gång, rehabilitering är A och O...



Vi, eller rättare sagt Kenneth, kommer att göra i ordning rummen allt eftersom tid och lust tillåter. För även om vi bara ska bo kvar ett år eller så, så vill vi ha det fint och trivsamt hemma. Men vi ska lägga minimalt med egna pengar, vi ska ta ut så mycket vi kan såsom färg, spackel osv av hyresvärden i första hand, sen kompletterar vi med de tapeter som vi vill ha, som inte hyresvärden står för, deras utbud är rätt begränsat "/ Vi har hittat fina tapeter på Rusta till schyssta priser...



Det är rätt jobbigt just nu. Jag går hos en psykoterapeut varje vecka, vi har skrivit kontrakt på minst ett år framåt som jag ska gå hos henne. Men hon är bra, det är nyttigt, jag behöver det =)



Här skiner solen också, det är så skönt när man sitter i lä. Vi har en underbar tid framför oss nu!



Ha det fortsatt fint i helgen

Kramis

2011-03-25 @ 23:07:42
Länk: http://tidsfrdriv-m.blogspot.com/
Susann

Gott att ta sig en lur när man behöver ;)

Ha en underbar dag ,

kram

2011-03-26 @ 08:09:37
Länk: http://sannadiarie.wordpress.com/
Susann

skickar över en extra kram :)

2011-03-26 @ 08:27:56
Länk: http://sannadiarie.wordpress.com/
Johanna

Vill man så lyckas man! Så jag är övertygad att du kommer kunna sluta med det och minska ner magen :)

2011-03-26 @ 09:51:27
Länk: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Marcus Å

Du har helt rätt, men du fattar vad jag menar kanske?

2011-03-26 @ 09:56:26
Länk: http://slipsens.se
Johanna

Läkaren sa jag skulle reagera så här, så det är inte oväntat, men typsikt när man planerat dricka ikväll. Aja, jag får helt enkelt klara mig med coca cola.



Ah vår match går inte ens på tv, vi får följa den via livescore :)

2011-03-26 @ 12:05:53
Länk: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Johan

Det där med hund har jag funderat på, fast ja, ledarhund då, men jag vet inte. Är nog för lat och för morgontrött för det... Vi får se i framtiden :)



SV: Jajjamen, nu är vi här. Blir skiduthyrning och lite lättare åk i backarna skulle jag tro. man får ta det lite lugnt såhär första dagen :)



Nej, man ska ta hand om sig själv och sin kropp i första hand. Sen kanske man inte orkar gå och träna varje dag, men vissa ursäkter är godtagbara. Nu var du ju trots allt ute och gick, så lite motion fick du ju ändå :)



Lycka till med jobbet! :)



Det ska jag ha :)

Du också! :)

2011-03-27 @ 07:55:06
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: