Boktips Stefan Tegenfalk

Datum: 2011-11-10 Klockan: 13:39:00 Kategori: Böcker

Läst en bok med Stefan Tegenfalk. Ny författare för mig. Första boken i en triologi. Boken heter Vredens tid.
Rekommenderar denna och ska fortsätta med nästa i serien inom kort.
Vredens tid (pocket)
En septembermorgon frontalkrockar två bilar på en glest trafikerad riksväg. Kollisionen är våldsam. Tioåriga Cecilia slungas ut genom rutan och är död innan hon slår i marken. Fem år senare får kriminalkommissarie Walter Gröhn ett förbryllande fall på sitt bord - en död taxichaufför och en förövare som inte har en aning om varför han begått brottet. Det första mordet följs av fler, alla lika brutala, och alla till synes lika oförklarliga. Tillsammans med den begåvade praktikanten Jonna de Brugge från Rikspolisstyrelsens särskilda utredningsenhet börjar Walter nysta i trådar som leder både bakåt i tiden och rakt in i det svenska rättssystemets hjärta. Sanningen de närmar sig är lika osannolik som fruktansvärd och när Walter fråntas fallet ställs allting på sin spets. Snart tvingas han in i ett spel med både sin egen och Jonnas framtid som insats.
Bild och text har jag låna på www.bokus.se

Kommentera här 3 st

Kommentarer
Johanna

Ja den är riktigt bra och tänk värd..



skönt du mår bättre, hoppas du slipper det ifortsättningen



jag mår rba, sjukt trött bara, tror det gråa vädret gjort sitt :/

2011-11-10 @ 16:55:36
Länk: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Georg Hendrx

Ligga fel, svettas.. men jag tror allt hår är det största problemet... kliar aldrig era pullor? Vi med elefantsnabel åker nog på att det kliar då och då iaf :(

2011-11-10 @ 22:11:26
Länk: http://georg.blogg.se/
Mamma till William och Wilma

Skoj med bok tips..

Jag förlorade en del blod men jag behövde inte få extra blod..vi är alla olika..Inte skoj att du inte mådde bra efter du förlorade mycket blod.Ha en fin fredag.kram

2011-11-11 @ 08:35:20
Länk: http://blondis81.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: