Narkotikapreparat

Datum: 2011-11-08 Klockan: 19:15:30 Kategori: sjukhus/sjukdom

Efter mitt njurstensanfall fick jag medicin utskrivet OM jag skulle få besvär igen.
Det var inte JAG som bad läkaren att skriva ut ett speciellt preparat. Men när man kommer till apoteket får man just den känslan.
-Det preparat du ska hämta ut är ju ett NARKOTIKAPREPARAT!!
-Mmm de är möjligt, svarar jag.
Egentligen kanske jag inte ens visste detta. Jag är ju lite insatt så jo ärligt jag vet.
-Ja det är alltså ett NARKOTIKAPREPARAT så detta ska ju BARA tas vid behov.
Ja tycker ärligt inte om detta beteende. Man känner sig som en knarkare. En person som under pistolhot tvingat min läkare skriva ut mediciner jag inte behöver ta.
Jag får BARA ta detta vid behov och hör nu... jag kan ta de HELA tio gånger. TIO stolpiller har jag fått. Ooops jag blir nog knarkare om jag tar dessa mer än vid behov... å grejjen är att OM jag behöver ta dom för att jag får njurstensanfall igen ja då står ja ju där å få ha min smärta.
Hur jäkla dum tror de att man är på apoteket? Tror de jag VILL ha starka mediciner? Tror de verkligen att jag fått utskrivet preparat som jag inte ska ha??
Jag har inte ens fått en stor mängd. TIO... och genonm att säga NARKOTIKAKLASSAT eller NARKOTIKAPREPARAT så skrämmer de väl folk till att ge fan i att ta detta när de får sån smärta som den är till för. Männsikor skrämms ju att ta medicin de kanske ska ta.
Fick en liknande reaktion på 1177 när jag frågade en fråga och hon i andra änden undrade vad det var för medicin. Jag sa att det vara ett narkotikapreparat.
-Oooohhhhhhhhhhh! Sa hon varför tar du det?
ÖÖÖ? för att min läkare skrivit ut detta till mig. vafan tror de? Att man har receptbilagda mediciner som jag snott på apoteket eller hittat i skogen och att man tar mediciner för skoj skull?
Nåja. Kärringen på Apoteket gjorde mig rejält sur. Hon tjoade så om detta narkotikapreparat som jag BARA får ta vid behov så hela apoteket hörde. Alla stod å stirrade.
-Jag tror jag behöver denna medicin OM jag får ett njurstensanfall igen. Men det gick 17 år mellan gångerna sist så KANSKE behöver ja dom inte ens sa jag till slut. För givetvis har jag inte fått dessa piller för det är skoj å ta dom.
Givetvis va tanten snabb och svarade:
-Det är inga PILLER det är stolpiller. Såna man stoppar i stjärten.
TACK för upplysningen HELA apoteket hörde även detta.
Så nu vet alla att jag ska hem å ta mina stolpiller vid behov och att det är NARKOTIKA jag tar.
Glöm inte att det är några dagar kvar att delta i min tävling om stödstrumpor från COCOZ.

Klicka här för att vara med och tävla: HÄR

Kommentera här 1 st

Kommentarer
Jessica - En flicka som är stark

Usch. Läskigt med dessa mediciner. Hur mår du idag?? Jag hoppas innerligt att du blir helt bra snart!!

2011-11-09 @ 21:13:06
Länk: http://jessi91.spotlife.se
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: