Så mycket bättre/Eva Dahlgren

Datum: 2011-11-05 Klockan: 21:56:58 Kategori: Musik

Ett program som jag inte tittat på innan.
Har absolut inte funnit någon som helst anledning.
Men idag var ju min stora idol med. Eva Dahlgren så givetvis kollade jag.
Eva har jag gillat i alla år.
Jag har sett henne live två gånger. Att hon skulle vara svår och sur och tung är kanske något man får intryck av genom hennes texter som jag älskar men att se henne live var något helt annat. Eva är otroligt rolig och hade underbara spelningar.
Ikväll såg jag fram emot att se de andra göra hennes låtar och alla lyckades bra utom den där förbannat dåliga Timbaktu. Va gör den i programmet? Folkkär? Var? Så olidligt dåligt.
Mitt starkaste minne av Eva är ändå 2000. Jag och barnens pappa skulle gifta oss. Jag ville ha solosång. En klasskamrat skulle sjunga Evas låt Egosim. Vi hittade dock inte texten. Så såg vi att man kunde chatta med Eva efter Grammisgalan. Så vi tog chansen. -Oj säger hon typ... här är det några som ha texten till en av mina låtar som de ska sjunga på ett bröllop. Å så fick vi hjälp att hitta en bok med hennes texter i. Tänk om jag fick visa henne det band jag har där Linda sjunger Egoism. Det vore stort.

Kommentera här 1 st

Kommentarer
Junitjej

Eva Dahlgren verkar vara en varm person!

2011-11-05 @ 23:02:11
Länk: http://junitjejen.se
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: