Drömmar

Datum: 2011-10-24 Klockan: 14:34:15 Kategori: Djuren

Va drömmer du om?
Om natten? När du är vaken.
Gör du verklighet av dina drömmar? Kan du ens göra dom verkliga?
Jag skulle vilja tillbringa en dag i fågelparken i Helsingborg. Jag vill se pyramiderna. Jag vill se kakaduor vilt i Australien.
Bilder: En hyasintara samt jag med en Alba kakadua på Fågelparken.
Jag vill ha markiser och en ny soffa.
Men vad drömmer vi om att uppleva?
Ska man förverkliga de där drömmarna? Ska vi ge oss i kast med saker vi inte trodde vi klarade? ska vi prva på saker vi verkligen vill?
Framför allt, ska vi låta andra styra över våra drömmar och sätta käppar i våra hjul? Ska vi ha ihjäl andras drömmar och mål för att dom inte passar oss själva?
Hur ego får man vara?
Alla mina drömmar kan jag inte ens genomföra även om jag vill. Men några av dom. Å jag ska i alla fall flytta mina gränser så jag vågar mera.
Men om någon har möjligheten att förverkliga en dröm vad skulle du då göra?
Själv skulle jag vilja tillbringa en dag i fågelparken. Inte som gäst utan sådär som en som arbetar där. Eller varför inte följa med Röken en dag på Kolmården?
Bild: En mörkröd Ara.

Kommentera här 5 st

Kommentarer
Eleonore- Vinn exklusivt halsband från Truly Me

Man har många drömmar och mål i livet! Vissa ändras från dag till dag medan andra består :)

2011-10-24 @ 16:41:20
Länk: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Susanne

Ja ibland skulle man vilja följa sina drömmar, då skulle jag inte sätta här utan var utomland under vintern. Hoppas du haft en bra dag. Kram

2011-10-25 @ 18:11:04
Länk: http://vejers.blogg.se/
Georg Hendrix

Har du läst boken Alkemisten?



I den dyker det upp en man som har en dröm, men aldrig vill nå den.. för att han är rädd att verkligheten aldrig kommer matcha drömmen. Drömmen har alltså ett värde i sig... Det tror jag kan stämma. Man kan nog behöva ha en dröm eller två man aldrig kommer nå. Mest för att delvis alltid eftersträva något!



Mina sådana drömmar är nog mest angående min musiksmak. Jag gillar främst äldre band.. band som visserligen fortfarande finns (i många fall), men det är inte samma sak som att se de får 15-20-30 år när dom var på topp. Jag kommer förhoppningsvis leva till jag är 70 år och vara instängd på något taskigt hem, sätta på en favoritskiva och bara skita i all sjukdom, ensamhet och misär. Bara lägga sig ner och njuta! Det kommer bli fint det :)



Men jag tror även det är viktigt med drömmar man kan nå.. för varför ska man annars leva? Äta köttbullar? Sitta i kassan på ICA eller se på TV-repriser 15 gånger om? :P

2011-10-26 @ 03:18:03
Länk: http://georg.blogg.se/
Gurkiss

Drömmar är viktigt att ha....



Givetvis ska man försöka genomföra sin eller sina drömmar i den mån det går.



Ha de gott.

Kram Gurkiss

2011-10-26 @ 06:49:44
Länk: http://gurkiss.com/scrapbooking
mariellejohnsson

Åh så fina. Den röda tyckte jag var otroligt häftig. Jag har nog bara sett vita ´förut.

Kram!

2011-10-31 @ 21:02:07
Länk: http://mariellejohnsson.wordpress.com
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: