Älsklingar

Datum: 2011-09-04 Klockan: 15:49:56 Kategori: Djuren

Idag har jag hämtat lite möss hos Lotta.

En mus har jag väntat på. En mus från Skåne. Min röda.... Tårtan.



Sedan blev det en liten vit satin hane med röda ögon. Han ska heta TOY



Vidare en blå colorpoint. Ni vet hur katterna ser ut med lite brun eller blåmaskade ansikten. Denna lilla sötnöt ska heta Mintos.



Sedan har vi en blå kille. Detta är Albins så jag väntar på ett namn.



Vidare har vi en lilac. Denna kille är alltså en blå och choklad som blir lillac. Han har fått namnet Kola.



Sedan har vi en lite sorkplutt. En långhårig blå svensktypad. Han heter rätt å slätt Lilla blå.



Så är någon nyfiken å mysa med en liten goding så finns det några här som vill få kel.


Kommentera här 2 st

Kommentarer
Johan

Men shit, hur många möss har ni nu? :O



SV: Jag tycker det går in lite i empatin. Att se att andra har det annorlunda, men inte dömma dem för det. Det handlar i mina ögon just om empati. Att förstå deras situation, hur de har det, kunna förstå och försöka sätta sig in i hur de kan ha det. En annan verklighet än den man själv ser och lever i.

De val man gör finns det oftast en anledning till att det just blir som det blir. Vissa av de valen är svåra att förstå för andra, men man måste ändå försöka att förstå, sätta sig in i hur den andre tänker och resonerar. Det är inte lätt alla gånger, men man får försöka. Vissa har lättare än andra för det.



Jag håller med dig. Mitt sociala liv är ganska likt ditt. En sror del av min sociala tillvaro sker via datorn, bloggar och FB. Jag tycker inte det är tragiskt. Det är ett annat sätt att lära känna folk, ett annat sätt än "det traditionella". Viss umgås jag en del med Albin, Louise och Jennifer, men det är de ända jag umgås med irl. Dig, A m.fl. har jag lärt känna helt via nätet och inte är det sämre för det? Absolut inte. Andra personer får tycka och tänka vad de vill, men jag tycker inte det är tragiskt. Det ända är att man lnskar att vissa personer kunde bo lite närmre ibland, för man behöver faktiskt närhet av de man bryr sig om och tycker om.



Du behöver inte ursäkta dig vännen, du läser/hör av dig när du vill/har tid. Jag försvinner inte. Det vet du. Lycka till med huset och Agge och allt annat.



Kram!

2011-09-04 @ 20:15:05
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Amanda Rieem

åååh nej möss ;/



Kika gärna in i min blog och läna feedback är ny toppbloggare på werun så vill gärna veta vad du tycker :)



KRAM

2011-09-05 @ 22:21:45
Länk: http://werun.nyheter24.se/rieem
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: