Att vara stark

Datum: 2011-09-27 Klockan: 10:31:00 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Jag hittade denna dikt hos en bloggvän. Jag vill gärna dela den med er.

Att vara stark är inte att aldrig falla,
att alltid veta, att alltid kunna.
Att vara stark är inte att alltid orka skratta, att hoppa högst eller
att vilja mest.
Att vara stark är inte att lyfta tyngst, att komma längst eller att alltid lyckas.

Att vara stark är att se livet som det är,
att acceptera dess kraft och ta del av den.
Att falla till botten, att slå sig hårt och alltid komma igen.
Att vara stark är att våga hoppas när ens tro är som svagast.
Att vara stark är att se ett ljus i mörkret och alltid kämpa för
att nå dit

 Klicka gärna in till henne. Hon är en mamma liksom jag med barn med diagnos. Som för en ganska hård kamp i vardagen. MAMMA Z


Bild: Min tulpanpelargon.

Jag har skrivit ner dikten. Den ska få ta plats i min scrappbok. Något att spara. Tänkvärda ord anser jag.


Kommentera här 1 st

Kommentarer
Johan

Så sant, så otroligt sant! :)

2011-10-05 @ 15:02:16
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: