En tomhet

Datum: 2011-09-14 Klockan: 11:47:48 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Jag känner en sådan tomhet.

Jag vet inte var jag är påväg alls just nu.

Tomt. Energilöst.

Jag borde vila. Boa in mig.

Ingen säger att jag inte får. Men jag kan inte. Jag har en konflikt med Herr Samvete.

Han säger till mig att jag BORDE. Att jag SKA. För att DUGA.

Jag har funderat på att säga upp honom. Jag har gjort mig osams med honom åtskilliga gånger men jag kommer ingen vart med honom.

Han är starkare än jag.

Jag känner mig svag. Men med en lust som inte kommer ut. Jag vill ju så mycket. Men varför går det inte att genomföra?

Har något råkat trycka på PAUS?

Jag vet inte.

Jag kan inte förklara.

Hur ska andra acceptera mig som den jag är när jag har så svårt med detta helt själv. Att förstå att detta är ju trots allt jag.

JAG.



Nu vill jag laga mat. Jag skrev inte MÅSTE. För när man MÅSTE något är de tyngre. Sedan VILL jag träffa vår nya LSS handläggare för att se hur vårt behov ser ut av avlösarservice och helghjälpen. Jag är inte alls orolig och jag är stark inför detta.

Att vända saker so är tunga och jobbiga till något man vill och klarar av ska vara en bra metod så detta får vi ta till nu.

Men efter dessa saker som jag VILL så gärna så ska jag träffa underbaraste Lena. Vidare ska det visst bli en tur till min snutta Elina.



Efter den storm som var igår med regn skiner nu solen. Solen stärker. Man orkar bättre.


Kommentera här 1 st

Kommentarer
Johanna

Hoppas du hann se klart det :)

2011-09-14 @ 14:36:55
Länk: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: