Att hinna andas

Datum: 2012-04-03 Klockan: 17:49:24 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Just nu känner inte jag att jag hinner andas.
Jag hinner inte med MIG.
Jo jag vet att jag sitter här nu. Men ändå är jag inte bara här och nu och kan koppla av. Jag tar mig inte för att göra de där sakerna som jag vill. För jag orkar inte. Lusten är liksom borta.
Mitt i detta, när jag är såhär.... kan jag på nått sätt få nån energikick så jag drar igång med något oväntat som jag inte räknat med. Rensa eller städa och detta blir ofta i ren frustration eller ilska. Visst de är ju kanon med tanke på allt som aldrig blir gjort. Som jag aldrig har lust med.
Man undrar hur en del kan ha småbarn och en perfekt trädgård och ett hem som platsar i en heminredningstidning samtidigt som de jobbar och är med barnen på massor med aktiviteter och så får vi inte glömma att de reser och tränar och hittar sig själva och jag behöver inte fortsätta.... hur fan får de till de? Ihop de? De där ODMOLLY mammera som Tabita hade sagt.... givetvis har ofta myntet en baksida de vet jag och de är inte att jag är avundsjuk men jag undrar bara hur de orkar och får till de.
Jag får inte ihop de. Jag sover inte många timmar per dygn men ändå hinner inte jag. Jag jobbar och jag mår skit i omgångar och jag har tre barn som behöver hjälp med skolan och man ringer och fixar och sliter med myndigheter och man har fasen svårt att ens hinna med dom på en akuttid till en läkare om något händer. Själv hinner jag inte till tandläkaren och har avbokat tre eller fyra gånger nu. Å då hade de tagit nästan två år innan jag ens kom dit före detta.
Sedan är de så att när jag nu hamnar i en sån här knas sits så kan ja ändå hitta något nytt som jag får energi av. Ibland är de ävl nån form av kick man söker. En nytändning.
Men just nu är jag som en urvriden trasa. Jag ler och gör allt jag kan med de mesta. Eller drar igång massor jag inte borde. Men fan ta dom om de trampar på mig eller barnen. Då ger jag mig aldrig.
Nu är de ledig dag imorgon. Givetvis är de möte för August del. Sedan måste jag ta tag i en hel del samtal gällande Albin som jag inte hann samt packa till honom då han ska till Sälen över Påskhelgen med en kompis. Sedan är de allt annat. Men vi får se vad man orkar.
Nu ska jag ta min lillgris och gå ut. Hoppas han och jag ska hinna lite som vi vill imorgon också.

Kommentera här 2 st

Kommentarer
Linda

Kram! Du får ta dig tid att andas. Mina små träningstillfällen har blivit så viktiga för mig. Det är min andningspaus, trots anfåddhet;-)

2012-04-05 @ 17:19:24
Länk: http://tjock-till-smal.bloggplatsen.se/
Linda

Hur är det med dig? Lever du fortfarande? Andas du?

Orolig

2012-04-07 @ 21:12:29
Länk: http://tjock-till-smal.bloggplatsen.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: