Sista dagen...

Datum: 2012-02-29 Klockan: 12:19:42 Kategori: Djuren

Idag är jag ledig sista dagen. Ska bli skönt att börja jobba.
Idag har vi hunnit gå i skogen två gånger redan och tränat att åka bil. Yl... å mera yl och gråt så fort man inte vill eller det är läskigt. Vi har även köpt nytt halsband och ett koppel.
Det går bra att gå i koppel men nu är de dax att lära sig vad det innebär. Inte dra och gå dit vi vill. Han är otroligt lättlärd och lyhörd. Att sitta när vi kommer in och inte bita i handduken när vi torkar tassar håller vi på att lära oss och det går jättebra måste jag säga. Sedan tränar vi på att buren inne är platsen man går till när man vill sova och så. Nu vill han ju vara med oss å mysa i soffan. Men i framtiden är de bra om han tycker buren är trygghet och kan vara där när vi är borta korta stunder.
Sover hela natten och börjar näst intill på morgonen säga till när de är dax för att gå ut för att kissa och så.
Ni får gå in och besöka Labans uppfödare. Det finns ju fler goa killar till salu. Helt underbara valpar är det och en otroligt duktig uppfödare. Klicka in på CHEVROLET KENNEL
Bara ni ringer och åker och kikar. Kanonbra lynne. Jag är så nöjd måste jag säga. Jag tycker om att de är en Kennel, i litet format. Där hundarna står i centrum och att det är reggat. Att man följer regler och sånt. Det är tryggt. Försäkring man tar över och slipper karens och dålda felförsäkring och framförallt att Ulrika finns där. Hjälper till. Så man känner sig trygg i sitt hundköp. Som verkligen är intresserad av att valparna får de bra.
Valparna blev nio veckor igår och de finns alltså några hannar kvar.
Det blir lite mycket hund nu kanske? Ja men bätre de än att man är negativ... ler stort.

Kommentera här 6 st

Kommentarer
Melissa - Livet i ett Fängelse!

Han verkar vara väldigt lättlärd ju :)

och en stilig liten krabat :) bra kombo hehe

Gick de bra att lära gå i koppel?



Svar:

tack så hemskt mycket, dina ord är alltid lika välkomnande <3

2012-02-29 @ 14:47:30
Länk: http://lavali.blogg.se/
Julia Hill

sv: Tack, jaha vad roligt :D

2012-02-29 @ 15:50:28
Länk: http://juliasmagazine.blogg.se/
Fnulan

Ja du,,,, vardagen är ganska skön ändå!

2012-03-01 @ 00:14:03
Länk: http://fnulan.se
Louise

Så söt hund Skönt att du hittat en kennel som du trivs med :)

2012-03-01 @ 18:32:53
Länk: http://wizy.blogg.se/
Pamela

Hihi vilket charmtroll! Vad mysigt, det verkar gå kanon ju.



sv: Jag har lärt mig att vad eller hur människor än uppfattar mig så är det inget annat än deras "rädlsa" och "verklighet". Jag kan inte ta på mig andras oro och problem över hur eller vad jag gör. Så länge jag inte gör nåt ont är det i princip min rätt att kunna säga precis som det är utan att behöva försvara mig. Tror dock att många inte har förstått det hela med att tåla folk få vara som de just vid ett tillfälle. Det blir så mycket mer negativt laddat om man fokuserar på det "dåliga" fokus på det positiva glöms då bort. Hoppas jag inte svammlar allt för mycket nu hihi.

Må så gott!

2012-03-02 @ 11:56:48
Länk: http://mauselie.blogg.se/
Annica Pingo

Skriv om hur mycket hund du vill. Det är bara mysigt att läsa om!

Är det en slags cockerspaniel?

2012-03-04 @ 11:20:21
Länk: http://annicapingo.blogspot.com
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: