Vovve

Datum: 2012-02-24 Klockan: 07:53:56 Kategori: Djuren

Jag ska titta på valp idag.
Åsikterna är många...
Jag tänker hund i ett hälsoperspektiv.
Nu funderar jag namn.
Mellan Schnauzer.
Karaktär. Mindre hund. Mycket hund.
Detta är Mission Imposible. Peppar och Salt.
Men han har sex bröder så vi får se om någon känns perfekt för mig, oss.
Ja jag har haft hund innan. Egen hund, Isak en Golden. Uppväxt med schäfer. Haft Amerikansk cocker....
Syfte? Komma ut. Jag går inte ut annars. Jag kanske rent av tycker något annat runt hund är skoj. Utställning? Kanske. Men jag vill ut. Jag går inte ut i skogen och tittar efter svamp ens nu när jag inte har hund.
Valparna var åtta veckor i tisdags. Å så handlar det om min sura katt.... va säger hon om en vovve som ska bo här? Hon är ju van hund, men sur kan hon va. Hon är ju nummer ett. Alltid. Vår Main Coon. De andra två de bryr sig inte mycket. Ler.
Namn va de..... Musse, Malte, Sixten eller Sigge.... Något spritnamn hade jag kunnat tänka så kanske rent av Whisky.....
Någon som har åsikter kring val av hund? Min dröm var ju Leonberger. Hade en ett tag men han blev för stark. För stor. Vi separerade också och det blev för mycket. Mellanstor hund är nog ett bra alternativ.
Men skriv gärna om ni har erfarenheter. Gärna om Schnauzer.

Kommentera här 1 st

Kommentarer
Mallamousan

Morfar & Maja har 2st dvärg S.

Den ena super social, den andra mer reserverad.

Dock 2 hundar med väldigt mycket vilja. Det gäller en fast hand (gäller väl iof alla hundar).



Tänk på att det är en hund som kräver mycket pälsvård som kostar.

2012-02-24 @ 09:55:28
Länk: http://mallamousan.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: