Ett framsteg

Datum: 2012-01-22 Klockan: 12:21:33 Kategori: Allmänt

När vi var på Daniels examen i fredags så fick vi ett program. I programmet fanns alla namn på klasskamraterna.

August satt och tittade. Så säger han:

-Mamma, vad står de här?

Ljuset var dåligt och jag såg inte riktigt. Men jaaa de kan stå ANNA.

-De va ju det jag tyckte, säger han.

Flera gånger sedan denna dag så hittar han ordet, namnet ANNA.

-Det står ANNA här.

I rollistan i en film vi såg går han fram och pekar ut namnet.

Det finns med i en bok i skolan säger han.

JA jag blir så jäkla stolt och glad. Han kan läsa ANNA.

Läsningen går sakta framåt. Å siffrorna börjar komma på plats. Vi tränar ju här hemma och de tränar i skolan. Vi tränar i vardagen. Hitta bokstäver. Leta ljudet av bokstäver.

Jag är så glad att de inte sttår stilla, att man ser att de går frammåt. Eftersom man vet att skolan är som den är idag så är de jobbigt när barnen inte hänger med. När man vet att de inte kan nå målen som alla ska nå. De är tufft. Så man är så glad och man måste se positivt och inte tappa hoppet.

Men man vill och önskar inte barnen detta. Man vill inte att de ska behöva kämpa så hårt.



Bild: August trycker handdukar till jul.

Kommentera här 3 st

Kommentarer
Melissa lavali - Foto¤Vikt

sv: ja exakt, här tumlar jag över de mesta också känns de som. vi är stor familj men jag är nog den enda som lyckats dra på mig massa. Men jag tror stenhårt på citatet att det som man inte dör av gör en bara starkare :)



------------

..::Fotobloggen om vikt och träning utan gym och dieter::..

2012-01-22 @ 12:28:07
Länk: http://lavali.blogg.se/
Sandra- Med Bebis I Magen

men åhh vilka framsteg!



SV

Preis de menas ju inte att jag rö hack i häl på anders heller. Men vi trivs i varandras sällskap :D och älskar ju varandra till 1000

2012-01-22 @ 14:45:21
Länk: http://frusandrasjoberg.blogg.se/
Marcus Å

Skönt med framsteg!!

2012-01-23 @ 06:55:14
Länk: http://slipsens.se
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: