Jag är så lycklig.

Datum: 2012-01-28 Klockan: 22:13:52 Kategori: August/barnen/Autism

När Malou hittade min blogg var de ju en ren slump. Att jag just där och då behövde avlösare och en hjälpfamilj för mitt barn och denna unga tjej hade ett intresse i Autism är ju otroligt. Att hon dessutom lämnade en kommentar och att vi bodde i samma stad var ju tur. Hur det kom sig att jag frågade om hon skulle vara intresserad av att jobba med mitt barn och hur jag sa det vet jag inte. Men vi stämde träff i en lekpark. Å på den vägen är de ju. Hon fick uppdraget inte bara av mig utan hon blev godkänd av kommunen som har hand om detta. August accepterade henne också och det var ju de absolut viktigaste. Men att jag kände sån trygghet var ju också en förutsättning.


Det hon gjort för mitt barn betyder enormt mycket för mig och det har jag skrivit om många gånger. Men så träffade hon en ny livskamrat. Alex. Jag var väldigt orolig att hon kanske skulle vilja sluta sitt uppdrag med August. Vem visste om Alex ville detta. Dela henne med någon annans barn. Han fick ju på något vis ett barn på köpet. Inte på heltid men ändå en stor del av tiden.
Malou har ju alltid räknat in August som familj har jag känt. När man pratat hus ska han ha eget rum och när hon flyttade och inte hittade någon lägenhet så han kunde få eget rum blir man liksom men gumman de är DU som ska hitta någonstans att bo. Du är centrum men August räknas. Det är otroligt.
Så kom han då denne Alex. August hade precis haft de rejält svårt att acceptera att Malous syster träffat en kille. Martin fick verkligen jobba för August förtroende så man va ju orolig. Frida hamnade verkligen ute i kylan efter att ha varit en stor favorit för August. Så ja tänkte hur ska detta gå? Jag visste ju vem Alex var. Men jag visste ju inte alls hur han var privat. HUr intresserad han var. Men jag litade ju hundra på Malou.
Jag kan säga att Alex var enorm. August fick styra hur fort han fick bli en del i hans och Malous liv när han vär hos henne. Om Alex fick sova över tex. I början gjorde han inte de. Han åkte hem till sig. Han respekterade som om August var Malous barn. Han var tidigt med hos oss och visade stort intresse. Naturlig.
Allt har gått hur bra som helst. Alex oh Malou bor ihop nu. Å för August har det fungerat bra. Igår åkte han dit på ny helg. Innan Malou hämtade så kom ett sms.
-Alex undrar om August vill följa med på hockey.
Det ville han. Nästa mess berättade att Alex och August skulle ha grabbkväll.
Jag blir så glad. Jag blir så otroligt glad att han vill. Malou berättar att han vill, han vill ta eget ansvar och ha egen tid med August.
Två unga människor. Som lägger massor med tid på mitt barn. Räknar med honom. Låter han vara viktig i deras liv.
Jag messade och frågade hur grabbkvällen gått. Å va glad jag var för att han vill detta. Allt hade gått bra. De känns så fint.... jag är lycklig. Tänk att man kan träffa så fina människor.
Tack Alex för att du finns i August liv du med!






Man hör så många som inte hittar någon avlösare eller familj. Man hör allt för många som inte hittar bra familjer. Jag är så oerhört glad att jag har Malou och Alex. Jag är så trygg med dom. Litar hundra. August mår bra och de är en stor del i hans träning. Jag har även lärt känna Malous familj. Hennes mamma är ju en go vän och jag kan säga om inte Frida träffat Martin hade vi nog inte fått en så fin övervåning heller.
TACK för att ni finns! Jag är tacksam.

Kommentera här 9 st

Kommentarer
Sandra- Med Bebis I Magen

SV

Har man gelé ska de tydligen inte skada lika mycket som akryl.. Men såklart e ju även de möjligt..

Jag har gele och uvlampa så ja kan göra själv, men de tar sån tid, så de är sällan ja orkar :S

2012-01-28 @ 23:00:35
Länk: http://frusandrasjoberg.blogg.se/
Anonym

sv: vad ska du hitta på idag då? :)

2012-01-29 @ 10:42:55
Länk: http://hannalovisasol.se
mariellejohnsson

Åh gud jag sitter här och grinar! Så himla fint! Tänk ibland är livet lyckligt ändå! Och det är du verkligen värd.

Många kramar!

2012-01-29 @ 11:04:03
Länk: http://mariellejohnsson.wordpress.com
Fnulan

Humm... konstigt med din blogg.. kräver lösen men man kan ändå läsa..

KRAM

ps. skönt med människor som Malou ds.

2012-01-29 @ 11:40:14
Länk: http://fnulan.se
Linda-Mamma till Alfred

Det kommer skall du se, du är en riktigt kämpe...hoppas er helg har varit bra...

2012-01-29 @ 11:40:45
Länk: http://hummingbird.blogg.se/
Frida

Vad fint skrivet! O han är ju för go august även fast jag inte alltid är så poppis :P men ikväll ska jag nog följa med de till ridskolan :)

Mallamousan

Tack för dina fina ord! :)

2012-01-30 @ 08:22:56
Länk: http://mallamousan.blogg.se/
Lena

Nu fick du mig allt riktigt rörd! Så fint skrivet. Jag säger tack för att ni fick kontakt du och Malou. Att ni blev en del av våra liv! Kram!

Hellis - Design på flera sätt

Vilken fin solskenshistoria! Det är så underbart att höra att det finns så fina människor i vår värld!

2012-01-30 @ 12:21:21
Länk: http://138kvadrat.blogspot.com/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: