Kaxig

Datum: 2012-01-10 Klockan: 09:59:32 Kategori: sjukhus/sjukdom

Givetvis var jag kaxig igår.
Upp och tvättade mig. Satt där och väntade på Daniel och på ronden. Hem hem hem. Åååå va bra jag kände mig.
Satt någon timma hos min granntant som blev sämre. Höll handen. Satt där tills hennes dotter kom. Tills personalen hade tid. Jag hade tid. Goare människor får man ändå leta efter.
Ronden kom. Proverna skulle tas om nu efter helgen då det mesta legat på is. Vänta på svar. Var inte proverna bra så fick jag minsann stanna.
Proverna var inte bra. Leverproverna är inte bra men infektionsproverna var okej så hem fick jag åka. Att leverproverna fortfarande inte var okej gjorde att läkaren beslöt göra en magnetröntgen av de djupa gallgångarna då det kan sitta något kvar där. Sitter det något ja då ska ju detta tas bort.
Jag hade turen att få en tid för röntgen redan på torsdag. Ja sedan är det nya prover som ska tas nästa vecka. Jag fick massa piller och recept med hem samt sjukskrivning och papper hit och dit.
Så iväg hem. Resan hem gick ju så bra. Borde åka till byn å hämta ungarna. Men kanske blir de för tufft. Men apoteket orkar vi ju. Givetvis blev det inte så enkelt. Ett preparat var licenspreparat. Men vi hade ändå tur att smärtläkaren fanns på generella så de inte behövde söka tillstånd för att få lämna ut. Men de hade det ju inte hemma. Så ringa runt och hitta ett apotek jodå de fanns.... men redan här är jag så trött att jag inte orkar stå.
Planen var ju nu att jag skulle till biblioteket också men det blev hemfärd. Daniel skulle få ge sig till apoteket för att hämta medicinen och jag skulle duscha. Sätta blommor i vatten. OJ va de såg ut i köket.... plocka några saker. Oj har jag inte ens tagit jackan av mig.
In i duschen. Duscha.... kommer ut och ska försöka plocka rätt på några papper. Är så enormt trött så jag mådde illa. SÅ kaxig och så förbannat svag.
Sängen. Somnade efter att ha fått i mig en banan. Sov ett par timmar. Helt färdig. Så trött. Så utslagen av denna inflammation i kroppen så HJÄLP. Hur fan ska man få orken tillbaka?
Sedan blev de lite mat. Lite tevetittande. Inte sett teve sen jag vet inte när. Men såg Mästerkocken å Hinsehäxan. Sedan sova igen. Idag upp med barnen till skolan. Har ringt ett antal samtal och mailat ett antal mail. Kan säga att jag är mer än efter med allt.
Operation för bröstet har jag skjutit upp. Jag har ringt BVC och bett att få ut August journal. Blev aningen upprörd över något som stod i remissen till Logopeden när August var fyra. Pojke med utvecklingstörning. Han hade inte utretts för något alls. Kan inte räkna och kan inte färger. Han var FYRA. OJ va barn som kan räkna.... de kan räkna oj ja de ramsräknar men de har inte något begrepp om siffrorna i regel. Men att skriva utvecklingstörd på ett barn som inte är utrett för att man är sen. Hade man skrivit att han var sen eller utvecklingsmässigt försenad ja då hade jag köpt det. Där och då var han undersökt ex antal gånger utan att de HITTAT något fel. Han var något sen.
Ja jag vet man blir så upprörd över småsaker. Å pang på spiken så var de givetvis sköterska som skrivit detta som jag råkade prata med. Hon tyckte det var en tolkningsfråga. Givetvis men diagnos står de pojke med utvecklingstörning. Han hade inte diagnos han var inte utredd. Han har sedan utretts och är inte utvecklngstörd. Så nej ja vet inte hon blev lite lågmäld. Kanske tänker hon sig för lite mer nästa gång hon formulerar sig i journalen.
Överkänslig mamma? Givetvis. Borde nog läsa min egen med. Hysterisk människa står de väl i den. Vet att jag såg något de skrivit i Oskars journal om mig en gång med som jag blev tokig över och som de faktiskt fick ändra. Ja jag har då inte varit en lätt mamma att tas med. LER.
Nej vila... små små steg till ett normalt liv. Nu ska jag väl försöka göra något litet. Kallt ute var det också och jag borde gå ut lite. Men att göra saker ensam är så trist. Men ett varv runt kvarteret får väl ändå vara något jag ska göra. Maten är en annan bit. Svårt att äta. Laga. Huga. Oskar är hemma idag för han börjar skolan imorgon. Nåja vi får se, en stund i sänder.

Kommentera här 2 st

Kommentarer
Linda-Mamma till Alfred

Åh vet du bloggboken har gjort en mellanlandning hos mig för vidare färd, så snart är den hos dig!Hur har det gått med din "knöl"?Har läst här och vad jag förstår har du varit inlagd för annat också?Förlåt för att jag frågar, du behöver inte svara om du inte orkar..<



Åh hihi jaa vad kan detta vara för projekt mån tro;)Hemligt än sålänge;)

2012-01-10 @ 13:54:23
Länk: http://hummingbird.blogg.se/
Mia

Uschans att du inte är bra än :-( var säker på det när jag kikade in men icke!! Kramar om o tänker på dig även när jag inte är här o skriver, hoppas du känner det ♥♥♥

2012-01-10 @ 16:01:46
Länk: http://fredthevov.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: