Ny dag på avd 5

Datum: 2012-01-03 Klockan: 13:32:45 Kategori: Allmänt

Natten har varit den lugnaste hittills. Men efter att ha flyttat från en fyrsal med en extrem tant tänkte ja att tvåsal skulle funka bra.

Givetvis med en tant. Anhörig va jättetrevligt och tanten med. Men tanter är ett eget släkte. De sover vid fem å några timmar fram å sen drar toa maffian igång. Att jag sen fick ont och andades mer än normalt var inte bra. Så kan man inte ha de. Tror de att de själva kan larma å springa upp och ner men andra ska va tyst. Detta är ett sjukhus. Jag är här för att jag är sjuk och behöver hjälp. Hos mig har de varit och skött dropp en gång per timme. Klart de stör men va börja hon med sen tror ni? Skrika.

Hallåååååå. Hallååååå. Hallååååå å larmade. Antingen för att gå upp. Kissa eller bara se så larmet fungerade.

Detta beteende är dock något ja känner väl. Att de finns en annan patients som man lett in på rummet hela natten å att man hört andra larm å personalen de va visst inget att klaga på. Bara ja inte behövde hjälp eller hade smärta.

Annars börjar mina prover vända till de bättre. De stora problemet är ni min IBS Dels har den tagit stryk tarmen av all smärtlindring och sen har jag inte ätit fast föda på mycke länge. Jag har ätit minimalt länge.

Idag har ja fått börja äta lite försiktigt. Det positiva är att de har smakat. Sen får ja bara äta lite lite.

Fem meter ut till toa och borsta tänder är vad ja mäktar med. Sedan är krafterna slut. Hamnat på en toppenavdelning. Här kan de detta. Å jag måste visa mig från min allra bästa sida så Daniel slipper skämmas för sin lilla fru.


Kommentera här 3 st

Kommentarer
Tess

Hoppas krafterna kommer tillbaka nu! Det är jobbigt med IBS och brukar ställa till komplikationer när man har andra sjukdomar då man t.ex. måste ta medicin. Folk som inte har det kan inte riktigt förstå HUR jobbigt det faktiskt är. De tror bara det är lite extra på toa verkar det som, men det påverkar ens hela liv.

2012-01-03 @ 18:30:39
Länk: http://highlandertess.blogg.se/
Lena

Inte behöver han skämmas! Tänker på dig och hoppas verkligen att du ska bli bra snart. Du har verkligen fått mer än nog! Kram!

marika

När jag läste det här så minns jag hur jobbigt de va o börja äta efter att jag legat i respirator, o varit nersövd. fick börja med saft, nyponsoppor o så..o det va så underbart gott!!! sen va de dags för mat o jag tänkte att det här går aldrig... tyckte det va så jäkla starkt, allt bara brände i munnen på nåt konstigt sätt, den känslan satt i länge.... men nu ä jag igång igen som vanligt, så nu är det dags o försöka hålla igen lite =( så jag slipper o skämmas till sommaren! Hoppas du kryar på dej o börjar må bättre, så du får komma hem snart! Hälsn Marika S

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: