Ny dag

Datum: 2012-01-14 Klockan: 11:20:05 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Man ska inte fasta i gamla spår. Man måste kunna släppa taget, acceptera det som hänt och se framåt. Man kan inte älta sönder saker.
Man måste även låta andra ha sina minnen och eländen. Att de tillhör dom och att man inte måste rota i andras gamla skit. Ingen annan har med sådant att göra.
Visst kan man behöva lufta saker man gått igenom med andra än de som är inblandade och då får man ta till sig dom som en lyssnare. Inte som att man på något vis ska lösa dom. Eller lägga sig i dom och ha åsikter. Man har inte en hel bild. Man vet ändå aldrig allt. Man kan heller inte lasta andra för deras felande. Alla gör fel. Allt är inte med avsikt och vi gör fel. Vi kan inte få de ogjort även om vi vill.
Saker i det fördolda finns alltid. Men andra behöver inte börja äga problemet. Min skit bär jag själv. Ingen kan lösa dom eller få dom ogjorda. Jag lovar att jag är en sund människa som vet att jag felar och försöker lära mig.
Gårdagen var enormt tung. Dövade mig med musik i timmar. Tårar som rann. Tankar som kom. Tankar som lämnade taget. Saker jag trodde var utagerade. Saker jag trodde vi kommit förbi. Kanske inte över men förbi. Accepterat dom och släppt taget. Att det var så det blev och att vi idag kan leva med dom ändå.
Vädrade ut. Skrev av mig. Grät. Pratade om de.
Jag förstår inte. Det kommer jag aldrig göra. Funderar på att skriva ner. Mer i detalj. Kanske ska man dela med sig detta. Berätta allt som alla männsiskor sagt och gjort mot mig genom hela mitt liv. Skandalboken. Skandalerna. Är de inte så de gör kändisarna? Eller andra åt dom. Ut med skiten alla gjort. Bildbevisen. Rakt på så bara så kan alla gotta sig. Sånt säljer ju idag. Förnedringsteve och skandaler. Å allt min skit. De dammar vi av å ställer fram.
Saker tar form och jag funderar varför just jag träffar dessa människor. Vad är de med mig? Men som jag skrev igår handlar de väl om mitt straff i livet. Jag måste väl igenom allt detta. Det är väl min sk lott i livet.

Kommentera här 0 st

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: