Livets berg och dalbana

Datum: 2012-07-26 Klockan: 10:03:31 Kategori: Allmänt

Ena dagen är det upp. Jag grabbar tag i det positiva i livet. Håller näsan över ytan... ibland är jag lite högre upp andra så långt nere så jag nästan drunknar i livets hav.
 
Jag fungerar praktiskt bättre. Jag får saker i livet gjorda och jag rullar på. Men inom mig pågår en kamp med allt jag måste jobba med. Alla demoner som bråkar där inne. De där som får mig att tänka extra många varv i skallen. De som får mig att känna mig så förbannat liten dum och obetydlig. Den som får mig att analysera och tänka på hur det måste vara. Hur det liksom på något vis bara är.
 
Jag tar en stund i taget.
 
En stund i sänder. 
 
Jag lever nu. Jag lever här och jag tänker inte demonerna ta över. Jag är stark och klarar allt jag vill. Jag kommer gå stark ut ur allt och jag har mitt mål klart. Ingen ska komma och sabba mitt liv. Inte du eller mina egna demoner. Bara så du vet ska jag klara livet och du får gärna stå där och försöka sänka mig. Nu studsar allt mot dig och det är bara du som kommer ta skada i slutet. Jag vet hur jag lever vet hur jag känner och står för mina handlingar. Jag är starkare än du. Jag har stödet och jag har tron. Min tro tro på mig. 
 
Ingen ska stampa på mig. Ingen ska sänka mig. Jag duger och jag kan. Jag klarar mig och jag är stark. Jag har allt jag behöver för att klara livet. Jag har det som krävs. Jag kan och vill. Ingen kan stoppa mig. Så stark som jag är så kan jag klara allt jag vill. 
 
 
Du är ensam. Jag är inte ensam. Vet du att jag har något du inte har. Jag är inte ens svartsjuk eller avundas andra. Jag är stolt och tacksam för det jag har. Jag behöver inte hålla på med den kamp som du för. Jag behöver inte trampa på andra för att må bättre. Jag behöver inte dig. Jag behöver inte stå och känna att du är så svartsjuk på mina styrkor och mina kvaliteer istället för att se just mig som en tillgång. Energin lägger jag bort på andra. Energin ska stråla mot sådana som dig så du inte kommer åt mig. Du är inget. Jag är allt. Jag kan ge så mycket mer än pengar och saker. Jag ger tiden. Jag ger erfarenheter, jag låter andra växa. Jag ger dem det jag kan. Allt jag ger ger kunskap energier och massor med självkänsla. Jag ger detta för att du inte kan. 
 
 

Kommentera här 1 st

Kommentarer
Linda

Du skriver så fint och poetiskt. Skriver du dikter? Att läsa det du skriver ger samma flöde som att läsa en bättre skriven dikt.

2012-07-30 @ 04:46:59
Länk: http://tjock-till-smal.bloggplatsen.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: