Äta

Datum: 2012-06-18 Klockan: 13:54:39 Kategori: Allmänt

Under första delen av året har jag haft enormt dålig matlust. Jag har ätit lite för att man faktiskt måste. 15 kilo blev resultatet och mycket startade ju i slutet av förra året tack vare gallan och sedan bukspottkörtelinflammstionen.

Med ny medicin är biverkningen sötsuget och svullna händer och fötter ett faktum och vikten är återställd. Läkaren sa tänk dig för. Ät rätt saker.

Att äta rätt saker är ju inte direkt lätt. Har jag ju aldrig gjort men nu är de fasen inte okej mängd. Pengar kostar det också. Jag är sugen hela tiden.

Barnen har till och med reagerat. Säger att mamma du skulle ju inte äta sött, arraksbollar eller choklad eller saker med massa socker.

Numera lagar jag till och med mat mera. Suget gör det lättare.

Men idag blir det fruktsallad med en vanilj youghurt till efterrätt.

Lunch blir färskpotatis samt kålpudding.


Kommentera här 2 st

Kommentarer
anne

Ja, hur svårt är det inte att stå emot sötsug! För mig är det ett totalt stresstecken när jag äter sött och numera blir det en hel del... :(



Fast kålpudding är nog något av det godaste jag vet! :)

2012-06-18 @ 19:28:54
Länk: http://annnne.blogg.se/
sandra- med pojke i magen

sv

fast då va ju dina pojkar rätt stora... Eller iaf normala :)

2012-06-18 @ 20:32:23
Länk: http://frusandrasjoberg.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: