Vänskap

Datum: 2012-06-19 Klockan: 19:06:55 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Vänner växer inte på träd. Jag har inte många vänner.

Man måste inte ha många vänner. Men jag saknar det där med vänner. Tjejträffar och tjejfest och sådant.

Jag har tyvärr svårt med vänner. Svårt att passa in. Jag har sårat och gjort illa. Jag har inte vårdat vänskap jag har haft.

Jag saknar vänner som jag haft. Några riktigt mycket.

Omständigheter har gjort att jag skadat massa. Förstört. Gjort ont.

Men jag kan erkänna och ställa till rätta. Om jag får. Ibland har rädslan gjort att jag väntat. Rädsla för att avspisas. Få höra hårda ord eller mötas av tystnad.

En vän förlät mig inte. En annan har tagit helt avstånd. Jag accepterar. Förstår.

En vän svarade. Svaret gjorde mig lycklig trots skada jag gjort är jag saknad. En riktig vän som stått där å som trots allt vill få finnas igen. Tack för chansen. Tack. Tacksamhet. Tårarna rinner.

- I mig har du en riktig vän.

Med öppna armar finns hon när jag vill igen.

Drömmer jag? Någon har saknat och finns.


Kommentera här 2 st

Kommentarer
ejmis

Vänskap är en viktig del av livet. Starkt av dig att rannsaka dig själv och vilja göra om, göra nytt.

Kram!

2012-06-19 @ 23:07:30
Länk: http://ejmis.blogg.se/
Anonym

Vet du en sak fina du! Det är kanske inte du som har problem att anpassa dig.. det är kanske de du träffar som har problem att vara öppna för alla sorters människor? Olikheter berikar!! Kom till oss och vår lilla bloggvärld så ska du se =)
Kram

Svar: Eftersom du är anonym vet jag inte hur jag ska komma till er lilla bloggvärld. Sedan hadlar inte mitt inlägg om bloggvärlden. Det handlar om vänner i verkligen livet som jag umgås med på riktigt. Självklart möter man människor rätt som det är där inte jag är den som gjort fel men i dessa fall är det just jag. Ingen annan har skuld. Oftast har man skuld i allt som händer, alltså båda. Men som sagt i detta jag skriver om är jag den som bär skuld och jag har gjort väldigt illa.
tess701

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: