Beslut

Datum: 2012-03-21 Klockan: 10:44:51 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Det är tyst runt mig. Jag njuter faktiskt av tystnaden. Jag njuter av att bara vara hemma och inget göra. Ensamheten. Inga krav. Bara jag. Bara vi. Ja det är ju någon mer här. Djuren och jag.
Jag har varit väldigt stressad sista tiden. Jag hinner inte med. Jag orkar inte heller. Det är en ny situation hemma. Kring barnen. Därför har jag valt att ta en del beslut. Om vad som är viktigt och inte. Vad ska jag lägga energi på? Var behövs jag mest och var vill jag vara? När minnet sviker och kroppen skriker NEj så måste man stanna upp. Ta en funderare.
I måndags efter jobbet skulle jag förbereda mig inför skoldag på min lediga dag tisdag. Jag fick inget gjort. Gjorde inget. Jag har inte fått något med skolan gjort. Mest under tvång. DU MÅSTE. Jag har knappt tagit in vad jag läst. Jag är superintresserad men med allt annat så fick jag ingen ro. de jag har gjort har gått bra och blitt godkänt så det handlar inte om de. Jag gör aldrig saker sådär halvdant. Jag pallar inte sånt. Jag är inte sån. Så jag la fokus på det jag ville under måndagen.
Dels var jag iväg med min kisse som var sjuk till veterinären. Sedan gjorde jag det jag SKA när August är hos Malou. Är tillsammans med mina andra två barn. Jag har inte avlastning och avlösning för att jag inte vill ha mitt barn hemma. Jag har detta för att hinna vara med mina andra två barn. Så jag och Albin pluggade inför ett prov i skolan. Vi pratade och planerade saker i veckan. Idag blir det synsam och läkarbesök tex och vi ska nog hinna titta efter en vårjacka.
Bild: Oskar och Laban.
Sedan pratde jag och Oskar igenom vår situation och sedan pluggade han naturvetenskap och jag hjälpte honom. När August kom hem kunde jag lägga fokus på honom. Sömnen är svår nu. Det är svårt att komma till ro. Så det tar sin lilla tid. Klockan är ofta enormt mycket innan jag kommer i säng. Då hade redan alla tankar kring skolan löst sig. Jag behöver inte det momentet nu. Jag vet att jag klarar av det men jag anser inte att jag har motivation och ro.
Jag kommer aldrig välja bort mina barn för mig själv. Aldrig. Jag har aldrig sagt att jag måste vara barnledig eller inte vill ha mina barn. Jag må vara ensamstående med barn, ja jag är omgift men jag är ju ändå ensam med mina barn. Även om deras pappa finns så är jag ju just en sån där förälder som delar barnen med någon som jag inte lever med. Många av dom som gör de pratar så mycket om sina lediga veckor och helger och att de MÅSTE ha detta. Det är bidrag hit och dit och det är mammor främst som styr över barnens tider och bestämmer aktiviteter och när de ska vara hos den ene eller andre. Så har vi det inte. Här får barnen komma och gå i stort som de vill och behöver. Här är barnen alltid välkomna. Så jag kommer aldrig välja bort. Jag valde att skaffa barn för att jag ville ha barn. Barnen är mina alla dygnens timmar. Alla dagar året om.
Bild: Albin och Laban.
Vi hjälps åt så gott vi kan. Utifrån våra förutsättningar. Jag tänker inte kräva saker för att jag SKA HA eller har RÄTT till. Jag tänker inte sätta någon på pottkanten utan vi försöker alltid hjälpas åt.
Jag har tagit ett belsut jag kände var rätt. Elever ger jag inte upp. Jag är utbildad sedan tidigare och kan givetvis lära mig mera och utvecklas men känner att jag gör ett bra jobb och att jag klarar mig bra just nu med det som är. Så jag hoppade av skolan. Det kändes så skönt. Gårdagen var en migrändag och jag sov hela dagen så någon skola blev det inte. Jag kan säga att jag var helt frånvarande. HELA dagen. Men de dagar som i måndags när jag verkligen stannar upp och är med barnen och KAN detta så mår jag bra.
Bild: Våran bäbis sover och snarkar i sängen bredvid husse.
Idag när jag gått med Laban på en långpromenad och sedan kan stanna upp och vara såhär som vi är i soffan nu lagom trötta så mår jag bra. Jag vill inte känna panik och stress och hysteri. Jag är så glad i mina ungar som förstår. Som är så stora nu att jag kan sitta ner och förklara. De är så underbara. Både mina tre och Daniels tjejer. Fem underbart goa barn. Att ha en make som förstår och människor runt som är så goa. Det är bra att stanna upp ibland. Att skaffa valp var ett kanonbra val. Jag satsar på de och vilar från annat ett tag.

Kommentera här 0 st

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: