Bröstcancer

Datum: 2012-03-30 Klockan: 13:40:00 Kategori: sjukhus/sjukdom

Knölen i bröstet är borta. Operationen och läkningen har gått väldigt bra.
Jag har fått enormt bra hjälp. Gud va bra Bröstcentrum är. Allt gick fort. Hade gått fortare givetvis om jag sluppit allt med gallan och bukspottkörtelinf men ändå. Allt har gått bra.
Det har dock varit en jobbig tid. Inte bara för mig utan även för barnen. Familjen. Oro. Tankar.
Idag när jag åkte från Karlstad där jag lämnat av sonen på skolan ringer mobilen.
De ringer från sjukhuset. Det finns svar på knölen. De där slutgiltiga. Jag har redan fått svar på cellprover som togs innan och läkarens svar utifrån erfarenhet och vad hon sett. Men nu vet jag. Det var inte cancer. Jag har inte cancer.
Lättnad.
-Va bra. Skrev Albin.
Nu finns bara ett ärr kvar. En liten kanske ja inbuktning på bröstet. Känseln som är aningen knepig efter en operaton men inget annat. Lite ömt ibland. Men det kommer försvinna. Ärret kommer blekna.

Kommentera här 3 st

Kommentarer
Maria

Vad skönt, blir otroligt glad för din skull! Jag tog själv bort en tumör i ena bröstet när jag var 17 så jag vet den där tiden innan man får besked, många tankar... Min var också godartad...



kramar

Melissa - Livet i ett Fängelse!

vad skönt att höra att det gick bra för dig. Massa kramar till er

2012-03-31 @ 16:07:50
Länk: http://lavali.blogg.se/
Annica Pingo

Känner mig ju lite knepig som på facebook inte ville vara med i en "lek" för att uppmärksamma just bröstcancer. Som sagt så hade jag inget emot idén egentligen men det är så mycket annat i mitt liv just nu.

Men så underbart skönt att det inte var cancer! Hurra!

Massa kramar!

2012-04-01 @ 17:53:25
Länk: http://annicapingo.blogspot.com
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: