Att läsa,,,, Leif GW Persson.

Datum: 2012-05-04 Klockan: 16:41:00 Kategori: Böcker

Jag har inte delat med mig av så mycket böcker en tid. Jag läser. Men delat med mig har det varit värre med tyvärr.
Men nu har jag en hög med böcker som är av mer fackmannamässig karraktär. Dessa ska nu betas av....
Annars tänkte jag dela en bok som gett mig många tankar och aha.... som inte bara är en självbiografisk bok även om det är just det den är.
Jag har ju på senare tid fäst mig vid Leif GW Persson. Nej inte hans böcker. Läste en för flera år sedan och nej det var för tungt då. Stämde inte för mig alls.
Men jag gillar Leif. Så när jag såg hans bok tänkte jag denna bok måste jag läsa. Jag vill faktiskt veta lite lite mer om honom. Vem är han liksom? Givetvis känner inte jag och Leif varann nu bara för att boken är läst men jag känner att han har gett mig en del svar.
Jag skulle faktiskt gärna träffa honom och äta lunch. Typ.
Läs Leifs bok.
Gustavs grabb (inbunden)
Själv har jag lyssnat på boken. Vilket jag varmt kan rekommendera. Boken läses av Peter Andersson vilket jag tycker är ett utmärkt val av uppläsare.
"Och om nu detta är sant, att romanen om Madame Bovary i själva verket var Flauberts självbiografi, så är denna berättelse om min egen klassresa en roman om mitt liv och eftersom jag ännu en gång är fri att välja är det i vart fall ett sätt för mig att återförsäkra mig i min roll som författare, trots att det mesta som står här säkert är sant. Vad det nu spelar för roll, den här gången."

Ur inledningen av Gustavs grabb -- en roman om min klassresa.

Bild och text har jag lånat från www.bokus.se



Kommentera här 0 st

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: