Pelargoner

Datum: 2012-05-09 Klockan: 20:33:25 Kategori: Hemmet

Imorgon ska jag försöka sätta mina sticklingar.

Nej de har inte blitt gjort å vi får väl se va som går å få ner i jord å hur de nerklippta har de.

Lusten har funnits men inte energin. Eller energin men ingen lust. Eller ingen motor att göra.

Såg idag några nya jag vill ha. Stoppade och köpte inte. Ångrar nu. Men ska nog ta mig till pelargonernas mecka en dag nu. Då kommer ja nog hem med lite nya sorter. Där kan jag även köpa mindre plantor och det blir ju billigare. De växer ju de med.

Så imorgon och fredag ska jag försöka göra detta samt duscha mina orkidéer och ta köksfönster och få upp gardin där.

Jag säger nog torsdag fredag lördag och söndag.

Och oavsett om allt eller inget blir av är det viktigaste att jag gör det jag mår bra av.

Sedan har jag några andra tankar. Att vila inte bara ska vara i sängen. Jag ska börja använda hörnan uppe.


Kommentera här 1 st

Kommentarer
Lena

Jag köpte så fina pelargonsticklingar! Ljust rosa med vitt i visade bilden. 5 st. köpte jag.. och alla 5 är nu döda.. Älskar pelargoner, men hur FAAAN sköter man dom?

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: