Trollslända

Datum: 2012-05-24 Klockan: 20:21:26 Kategori: Allmänt

Jag tatuerade ju in en slända för ett tag sen. Mina tatueringar har i stort haft någon form av betydelse eller symboliserat något för mig.

Nät jag gjorde trollsländan gjorde jag även en älva och så tatuerade jag in barnens namn. Då stod nog inte sländan för något speciellt.

Nu kan jag dock se vad den står för för mig. Köpte mig en slända att hänga i mitt ADHD-halsband också.

Det finns ju dagsländor. De lever en dag. Just nu är jag i en period då jag försöker vara här och nu. Ta vara på just nu. Leva för dagen och ta dagen som den kommer. Inte tänka så långt fram eller heller oroa sig för sådant som kanske händer sedan. Det är inte så lätt. Så trollsländan ska få påminna mig om just det.

Att idag är idag och då ska jag leva där.


Kommentera här 2 st

Kommentarer
Linda

Hade velat trycka på en "gilla"-knapp här. Gillar

2012-05-26 @ 16:34:50
Länk: http://tjock-till-smal.bloggplatsen.se/
Sofie Persson

Vilken fin slända jag älskar trollsländor och försöker tappert fotografera dem men de är snabba och små!

2012-05-27 @ 20:45:38
Länk: http://kajakpaddlaren.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: