Livsregler

Datum: 2012-09-14 Klockan: 07:04:41 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Det var det där om livsregler. Vilka livsregler lever just jag efter?

Om jag inte..... Så känner, tänker, händer.....

Såhär måste jag vara eller göra.

Ja man kan väl säga krav??

Jag ska lära mig att inte använda måste eller ska. Jag ska leva här och nu och inte tänka att det jag gör orkar och åstadkommer räcker och duger. Jag måste inte något jag inte vill.

Vem säger att vissa saker måste vara på ett speciellt vis? Varför ska jag försvara just mina val i livet?

Finns det verkligen något som säger att det ska vara så som jag tror?

Många av mina livsregler bottnar i den erfarenhet och ryggsäck jag har. Åsikter andra haft och som de gärna delat med sig av utan att jag velat haft deras åsikter. Åsikter i all välmening.

Många saker har jag växt upp med. Dels duktigheten. Att göra bra ifrån sig och sköta saker på ett visst sätt. Noggrannheten och även att få tycka vad man vill. Men att säga vad som helst kan ge skuld, göra att man känner sig dum liten eller fel. Dålig.

Det är mitt liv och jag måste få känna att de val jag gör är mina val och de måste inte jag försvara.

Det jag gör duger. För mig.

På skattningsskalan låg jag denna vecka 25 förra veckan låg jag på 45. Det var ju bra.


Kommentera här 2 st

Kommentarer
Jazzy

Visst BORDE det räcka med att man känner sig nöjd själv, men tyvärr anser inte alltid omvärlden det. :( Men vi måste försöka stå på oss & få dem att fatta att det är ett framsteg & att det för tillfället räcker gott & väl!

2012-09-14 @ 20:00:38
Länk: http://jazzyjazzy.blogg.se
Johanna

ja cellprovet gillar jag inte alls, men jag gör det för jag vet det gynnar mig och min framtid! :) och mammorgrafin är med bra, jag fattar inte folk skiter i det när det erbjuds, ja det kanske inte det är så roligt, men man vet allt ser bra ut och man har koll vad som händer mellan åren

2012-09-15 @ 09:36:29
Länk: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: