Så mycket har hänt sedan senast.....

Datum: 2016-04-24 Klockan: 13:58:48 Kategori: Allmänt

Skrev ett inlägg på FB igår och började fundera på om jag inte skulle blogga istället....Jag har ju alltid skrivit men så plötsligt slutar man. Eller jag gjorde det och jag vet egentligen inte varför? Så mycket har hänt sedan jag bloggade aktivt senast. Skriver om välbifinnande i sista inlägget och att jag äntligen började må bra. Jag har det senaste året varit sjukskriven.... ja sedan oktober- 14 har jag varit sjuk och började arbetsträna i februari i år. Jag har varit rejält sjuk och har fått en ny diagnos på kuppen, bipolär blandad episod. Nu kan jag skriva att jag mår bättre..... fy -15 var ett hemskt år där jag verkligen var så sjuk så jag inte ens minns allt jag varit med om. Det är skrämmande. Jag slutade äta lyrica. Det är ett narkotiklassat läkemedel i andra länder och ja jag hade ätit det i många år för min ångest och jag behövde bara missa en enda dos för att bli så sjuk som man kan tänka sig att värsta knarkaren blir. Jag har nu förstått att det jag gick igenom de månader jag avgiftadades är bland det värre man kan tända av ifrån. Men jag hade bestämt mig. Jag ville inte äta medicinen mer och et vara dags att ta tag i det. Jag klarade det men min hälsa gick ner och jag har varit väldigt sjuk. Legat inne på psyk tre gånger under förra året och sista gången var i Juni. Nu har jag arbetstränat sedan i februari och jag har en sämre periode igen. Det är ju våren. Jag är sämre på våren det är ingen nyhet och jag är trött och det känns tungt men jag tar en dag i taget och den andra maj ska jag börja jobba halvtid på jobbet. Det är lite skrämmande men jag får som sagt ta en stund i taget. Det finns liten risk för mig och stressen skrämmer mig. Jag har en sårbarhet, som det så fint heter. Jag måste få ta saker i min takt och jag kan inte ryckas med i den stress som jag anser inte vara befogad hela tiden heller. Den är inte alltid befogad och det står jag för. Jag tänker inte vara den som springer snabbast för att vara duktigast. Jag tänker inte utsätta mig för det men jobba ska jag. Jag kommer nå samma mål men jag gör det på mitt sätt. En stund i taget. En dag i taget. Jag kan och jag kommer klara det. Nu är det en sämre period och då får det ta den tid det tar. Ja vad har mer hänt? SÅ mycket. August har nu ytterligare en diagnos och det är lindrig utvecklingstömning. Så nu går han i särskolan. Det käns så bra och vi är överflyttade till habeliteringen och jag kan ju lova att det är så stor skillnad från att vara där än på BUP. Här händer det saker och vi har ett helt team som gör saker runt honom redan. Det sas att vi hade det på BUP med men inget hände. Nåja,,, runt August är det mycket som händer och det är också ovant att ha en kille som är så stor i sin fysiska kropp men inte riktigt hänger med i sin psykiska. Det medför mycket tankar och funderingar och jag känner att jag inte alls hänger med. Hoppas nu mina läsare kommer tillbaka,,, och att jag får nya för nu ska jag väl försöka skriva lite igen...... om inte annat ska jag skriva för min egen skull.....

Kommentera här 0 st

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: