Igår...

Datum: 2008-11-03 Klockan: 08:51:54 Kategori: Allmänt

Lovade mig maken SOVMORGON samt LUNCH ute....

Vid sju ringde dock telefonen... yrvaket gick han upp i tron om att han försovit sig.... man e lite trött när man blir väckt sådär. Å de va jobb....

Jag kläckte ju igår att de e ju KONSTIGT att de aldrig ringer ut dig någon morgon... han jobbar uteslutande kvällar å nätter liksom... men de e jättebra så han fick väcka sin lilla trötta fru som fick gå upp å få iväg de små rara barnen till skolan.

Kylan håller i sig oxå.. man trodde knappast de men kanske kanske får vi en ordentlig vinter i år??? De va ju ett bra tag sedan. Men hellre konstant kyla å lite snö så man får den där lagoma kylan å lite ljus än snö å  blask å halka... Ja har liksom inget emot snön. Sedan får ju barnen lite mera att göra ute oxå.

Bilen tycker dock inte om kylan,, ja har aldrig haft startproblem men idag trodde ja att ja skulle få ringa hem gubben igen...Men händig som man e så fick ja igån fanskapet så barnen kunde köras iväg.

Fick hjälpa Oskar packa väskan idag då man INTE kan få rum med både gympakläder å SKOLBÖCKER de FATTAR ju inte dumma jag... MEN om man INTE tar de absolut STÖRSTA badlakarnet som går att uppbringa går de.. han blev rätt tyst sedan å efter att man frågat barnen OM de e TENNISKOR väder å sommarjacka som gäller så kom vi iväg. Visst e de knepigt med ungar?? När de e sommar kan Albin gå i tjocka jeans å långärmade tröjor å MÖSSA men NU..... ta på dig en tröja de e kallt ute!!! -ööööö jaha????? e de? Å ser sådär frågande ut... jisses säger ja.

Nu är hunden bajsad... magen e mätt på macka.... ja har pratat med Arwen att man INTE får klättra i fönster å riva ner blommor om natten, inte vara på bordet, inte på hallmöbeln, inte på fågelburen, inte äta hundmaten, inte gnaga på mobilladdare, inte kuta runt om natten som en galen, inte pipa för allt å å å å va de nå mera???

Ska lägga mig  nu.. å läsa... i min ensamhet.... guuud va underbart... men ja hade inte haft nå emot att min karl krypit ner tillbaka till mig å en lunch ute hade varit MUMS..



Världens bästa make messa nu.... hämta mig tolv så lunchar vi... Den ni... den e allt de goaste som finns.

Kommentera här 3 st

Kommentarer
Jonas

Låter som en ganska bra morgon ändå. :)

Vad blir det till lunch då?? NYFIKEN



Ha en bra dag! ;)

2008-11-03 @ 09:42:57
Länk: http://jomari.se
jayne

Hi hi hi hi hi....lyssnade Arwen på dej? Min hankatt, som nog också är en Main Coon blandning, har också för sig lite bus om nätterna....

Hoppas du får en bra dag nu!!

2008-11-03 @ 10:12:00
Länk: http://jayne.blogg.se/
jayne

Ja...katter är egna individer...det är därför jag älskar katter..tror jag.

2008-11-03 @ 10:54:36
Länk: http://jayne.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: