Dagarna...

Datum: 2008-10-07 Klockan: 16:57:03 Kategori: Allmänt

Som går nu går lite i varann. När man e hemma så blir de inte samma struktur även om man ska upp med barnen varje vardag så håller man knappt reda på om de är måndag onsdag eller fredag. Sa till Albin igår att packa badkläderna för de skulle till badhuset... bad honom därför att packa upp sina blöta kläder idag.... MEN fick till svar

-Vi har inte badat idag mamma de e bara tisdag... de e ju onsdag å fredag vi ska bada...

Som sagt VILSEN på dagarna men ja får vara de nu. De är skönt att få vara så ledig så man inte vet vilken dag de är... de e att koppla av å vara just ledig å sjukskirien som ja är. Ta dagen som den är å bara ta de lugnt. Göra de man orkar å vad lusten faller för.



Jag e så tacksam för de dagarna ja nu vaknar å verkligen orkar vakna... att orka vakna ur nattsömnen för att sedan orka gå upp och väcka sina barn. Ta promenaden med vovven och köra barnen till skolan. Att orka vara tillsammans med dom, läsa boken de vill läsa spela ett spel de vill spela,, pyssla tillsammans å krypa upp i soffan å äta något gott med tända ljus. Att få orka göra läxor tillsammans... De är så mycket värt för mig. Att ja orkar... Även om vägen dit inte är vad man önskar så e ja ändå tacksam att de blev såhär för nu orkar ja ta tag i det i livet som ja måste..



Jag å Daniel åkte ut i det underbara höstvädret idag. Vi åkte till grannstan för ja fick för mig att de hade så mycket mera där på Hemtex. Ja handlade lite små prylar som läderband till halsband å underbara beskvier med tryffel å Tobblerone fyllning. JAAA ja veeet att de inte är speciellt GI å att magen e på väg tillbaka å att ja e SVAG som fått tillbaka mitt sötsug... att ja tränat tillbaka de genom att äta god KLING glass å kaffebröd med lite kvalitee å god choklad som i å för sig inte e farligt i sig men jaaa ja veeet.... än är kilona på rätt ställe men magen växer... ska bara njuta lite lite till.



Sedan köpte vi lurar till Oskar å jag blev KÄÄÄR.... i en vit laptop. Ja bara VILL ha den.... NU.... Daniel har pratat på att köpa en men ja har sagt att hujeda mej va onödigt... å Oskar vill ha en spel laptop så Daniel sa att jo men vi köper fem sånna å en till mamman å en till pappan.... Men nu vill JAG ha den där.... liten å smidig inte rosa men joo i en större handväska går den ner å till mitt surfande skulle den va guld... å pappan som kanske ska läsa till vårterminen han MÅSTE nog ha en skoldatorlaptop.... minst.... OM barnen kan säga:

JA VILL HA JA VILL HA JAG VILL HA!!!!



Kan mamman oxå de... liggande på golvet sparkande å tjutande... de kan ja... för den vita laptopen i affären.

Vi åkte sedan å åt på MAX... inte heller GI vänligt men ändå... de va gott å ja njöt... har inget dåligt samvete heller å ber fan inte om ursäkt för vad ja äter de e mitt magfett å ingen annas gråa hår...

Sedan åkte vi hem. Till HEMTEX... köpte oss ett stort härligt duntäcke. Ja tyckte att som nygifta va vi värda de. De vi har bärjar bli lite tomt å vi ska givetvis ha ett nytt fräscht fint täcke som just nygifta tycker ju jag...

Så se nu visionen framför er:

JAG liggande iin undebara IKEA säng med Satäng lakarn å duntäcke från HEMTEX å en liten vit LAPTOP...... ni ser de va?? JAG ser de å dit ska ja.....

Sedan tog vi en promenad i de fina vädret jag med stavar Daniel med hunden å de va skönt. De känns i axlarna men ja känner att nu kan ja orka komma igång med detta. NU sover maken för han jobbar i natt å August grejjar å leker å e så duktig kille. De andra e med kompisar å kommer vid sextiden å då ska ja värma lite mat åt dom...

Soffan kallar nu....

Men DATORN vill ja ju ha de vill ja ju....


Kommentera här 2 st

Kommentarer
anne

Jag har en vit MacBook! Jag älskar när äpplet på locket lyser upp när man sätter på den. Rekommenderar!!!

2008-10-07 @ 20:10:23
Länk: http://annnne.blogg.se/
Becca

snygg dator!!!

2008-10-08 @ 21:16:12
Länk: http://pinkbecky.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: