Att vara hemma

Datum: 2009-04-11 Klockan: 18:06:01 Kategori: sjukhus/sjukdom

Jag har inte skrivit här sedan ja åkte hem. Det finns förklarlliga själ. Det är hemskt tung. Igår var det en stor ansträngning att gå ut till bilen. Att åka hela vägen hem. Sov större delen av eftermiddagen för att sedan ha stora poblem med att äta.

Detta att äta igen är så svårt. Jag känner ingen hunger. Mår hemskt illa och ska ta så mycket piller för att magen ska fungera. Sedan de lilla ja får i mig gör hemskt ont i magen. Det är gaser å rapar som inte vill ut och magen är fortfarande lös.

Idag har jag fått äta små små portioner HELA dagen. Haft något att tugga på för att mageen ska vänja sig. Jag har försökt sitta ute liten stund i en stol i solen å ja sedan va ja helt slut. Kroppen e helt slut och jag har inga krafter överhuvudtaget.

Ringde å rådfrågade Marie och detta va hennes råd att små äta lite hela tiden och det har fungerat. Vi såg en film och ja satt å åt lite frukter meed glass å grädde under filmen och orkade sitta upp i soffan.

Lider med Daniel som får sitta såhär med mig. Så vi åkte för en stund sedan ut med bilen, skulle åka ut i Skärgården och bara titta men ja när vi va halvvägs mådde ja så illa å psykiskt dåligt att vi fick vända hemmåt.

Vl hemma va ja totalt trasig och Daniel har fått massera mig för att ja skulle slappna av. Nu vilar jag å är genomtrött. Det får bli att stanna i trädgården så ja får mera krafter innan ja ger mig ut på nått mera.

Men som tur e e ja ju inte så traditionsbunden... men visst jag ville ju fira Påsken med Marie å Fredrik som vi alltid gjort på måndag... kanske ätit lite påsklunch men va gör man?? Det blev fisksoppa och sedan en franska med äggröra. Ikväll ska Daniel göra kyckling å ris å ja hoppas vid min gud att ja fixar att äta.

Jag förstår nu va svårt de måste vara för alla dom med ätströningar,, att börja äta. Detta är mitt livs kamp å jag vet inte hur ja ska orka livet.... jag tar några timmar i taget.

Hoppas ni andra där ute har en underbar helg å PÅSK å att ni njuter av varann å UPPSKATTAR de ni har... de e så mycket värt.



vill känna LYCKA å frid i kroppen...

TACK alla som gör mina dagar lite lättare att leva för.

Å ni KOMMENTERA de gör mig jätteglad å ja lovar ja svarar...



En av de lyckligaste dagarna i vårat liv. VÅR bröllopsdag.


Kommentera här 9 st

Kommentarer
Susanne

Först vill jag önska en forsatt glsad påsk. Ja mina tarmsjukdomar drog ner mig djup jag tapade många kilo i börja periodvis rinner det rakt igenom mig inte alls kul och kilona rasar, men just nu mår jag väl ganska bra tjocktarmen är skadad ungefär 30cm och tunntarmen vet jag bara att det var i yttersta änden, men det är jobbigt att äta så mycket mediciner man blir trött och orkar inte med sig själv vissa dagar då är man nästa på att deppa ihop men jag har försökt jobba under mina svåra periode har prata men mina föräldrar om det så dom vet om hur läget kan vara vissa dagar för toalett besöken kan vara tuffa när man jobbar och även när jag är på våran lokal så är det jobbigt vi har bara 2 st toaletter.Min mage har en förmåga till att svälla när jag äter och det kan ske utan att jag äter något också, dom vet inte riktigt varför den sväller men är ganska jobbigt tycker jag. Ja nu har ungdomen åkt hem det är väldigt tyst just nu. Ha en bra vi hörs. Kramar från din vän.

2009-04-11 @ 18:29:05
Länk: http://vejers.blogg.se/
Ninni

Stackars dig..hoppas hoppas att du snart mår bättre..kramen

2009-04-11 @ 18:29:33
Länk: http://ninni.blogg.se/
vivan

Bra att du kan småäta lite, för det är viktigt att du får lite energi i form av mat!

Passa på och lapa så mycket sol du kan...bra för psyket!

Påskkramar/ Vivan!

2009-04-11 @ 19:00:47
Länk: http://vwellermo.blogg.se/
*Jenny*

Du har glädjetårar för mig, medans jag tycker såå synd om dig.

Jag har förstått att du mår dåligt men kanske inte så dåligt som jag nu förstår att du mår, men du har en underbar man, fina barn så du har mycket att leva för.

Tänker på dig / Kramar Jenny

Maddis

Skönt att höra att det å vara hemma.

Jag kan ju inte säga att jag förstår att du har det tufft, för jag har ju inte gått igenom det du gör eller något liknande.

Men jag lider med dig och har stor sympati.

Håller fortsättningsvis allt jag kan för att allt ska bli bra så snart som det bara är möjligt.

Å nej jag tröttnade inte på designen, jag klantade mig bara och förstörde den när jag skulle försöka mig på att lägga till några saker, så nu får jag vackert finna mig i denna design till Maria ev kan hjälpa mig.

Kramizz

2009-04-11 @ 22:03:28
Länk: http://maddizz.blogg.se/
PerNilla

Jag tycker du är stark som försöker kämpa dig igenom detta fast att det är svårt. Du verkar verklgen ha en helt underbar man :)



Som sagt tänker på dig och hoppas att du snart kommer bli helt frisk från detta onda. Kramis.

2009-04-11 @ 22:07:44
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
CAT

Skönt att höra att du fått komma hem igen!

Jag hoppas att du får må så pass bra så att du får stanna hemma med!

Jag skickar dig massor av styrkekramar och önskar er en Glad Påsk även om du inte får fira den som du brukar!!

Tänker på dig

2009-04-11 @ 22:35:37
Länk: http://catmalou.blogg.se/
britten

Å jag känner med hela min kropp att du kommer att känna frid och lycka i livet igen...jag förstår att du går igenom ditt livs kamp nu men snart vänder det......och kanske får du snart promenera på den fina stranden.....kramar om dig lite försiktigt !

2009-04-12 @ 08:40:56
Länk: http://pyrobritt.blogg.se/
Stefan

Tänkte just skriva till dig då jag kollade bloggen och såg din kommentarBorde det då inte finnas magar som reservdelar? ;-)

Annica hälsar så mycket att du ska krya på dig.

Och naturligtvis jag med.

Ta hand om dig. Kram

2009-04-12 @ 12:03:40
Länk: http://jalonen.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: