Eftermiddag

Datum: 2009-04-13 Klockan: 16:42:31 Kategori: sjukhus/sjukdom

Svar till Anonym

De e så trist när ni skriver anonymt. OM ni inte har en blogg kan ni ju alltid lämna en mail...

Ja de e grymt trist OM det går snett vid en tattuering. Det säger ja inget om. MEN många tänker inte till innan.... de slänger sig iväg å sedan gnälls de de e de ja menar. Har du råkat ut för en sån grej som du gjort e de mer än trist men där har ju även en seriös tattuerare ett ansvar anser jag. Hur de fungerar i praktiken vet ja dock inte då ja haft turen att inte råka ut för skit.

*****************************************************************************************************

Idag har vädret varit lite mera hrm inte grått men inte så mycket sol. Men det har varit varmt å fint ändå.

Tyvärr VILL ja massor ute i trädgården såhär års men ja orkar inte. Daniel verkar tyvärr inte ha lust annars skulle ja GENAST sätta honom i arbete. Arbetsledare i trädgården skulle ja lätt kunna vara... hi hi... klipp där å gräv upp de där å du hugg bort hela skiten där.

MEN vi har gått några varv å vi har pratat om va chefen vill få bort å gjort så vi får se vad mycket som kan tänkas hända va de lider. Det är tyvärr mycket som ska göras. Jag har redan städat upp i en trädgård som förfallit så detta är mastigt värre,, men men de kommer bli bättre,,,,, hrm med åren. Eller OM någon har trist får ni gärna komma å hugga i.... MER än gärna... arbetsledaren e ju redan på plats.



Nåja... jag har i alla fall orkat gå runt kvarteret i sakta mak idag. Sedan har vi ju suttit ute fram till halv två då maten skulle införtas. Det blev den taccos som blev kvar igår. Igår efter kvällsmaten fick ja otroligt ont i magen. Kan säga att den inte är i form. Men vi såg en film i alla fall innan ja fick lägga mig med plågor med värmedyna på magen.

Efter maten idag har vi oxå sett en film å så kom mina ungar hem. Har typ inte knappt sett dom på 14 dagar eftersom ja varit sjuk och inlagd och nu har de ju varit hos sin pappa. så de blir ju mys. De två små stack till en kompis direkt så ja kan inte säga att ja va högsta prio. Men så e de ju. Oskar e i alla fall hemma...



Imorgon ska ja tillbaka till läkaren och avd där jag ligger inlagd. Jag är som ni vet inlagd ännu och vi får se om det kommit några svar på de prover som tagits. Allt är väl sent nu när de varit helger. Antar ju att jag blir utskriven och vi får se vad som händer. Om det blir mera undersökningar eller vad de har för tankar kring detta. Något måste de ju bero på. Sedan oroar jag mig för sjukskrivningen med. Jag orkar knappst åka till jobbet imorgon å jag tror väl att ja får en tid till hemma. Jag är ju helt utmattad. Sedan måste ja få igång magen. Men sedan anser säkert F kassan att jag e frisk... de e så grymt sjukt.

Å ja oroar mig ALLTID å de e så dumt.



Hoppas de ska gå bra.

Såg massa blåsippor i grannens häck idag... blev så till mig att ja gick rakt i en vattenpöl... hrm.... kan man bara gå dit å gräva upp dom ä sätta ner dom hos mig??? Gör man så??? ;-D



Kommentera här 21 st

Kommentarer
Mindy

Vackra bilder..Tänker på dig gumman.kram kram

2009-04-13 @ 17:17:33
Länk: http://blondis81.blogg.se/
Mindy

livet måste gå vidare & det har det gjort med med massa lycka på vägen..Allt får inte vara lätt i livet..men vist kan det vara små jobbigt vissa dagar som jag saknar henne jätte mycket..men hon finns alltid i mitt hjärta o kommer alltid finnas där för mig..krya på dig..kram

2009-04-13 @ 17:29:38
Länk: http://blondis81.blogg.se/
Mindy

Det är inte lätt när man väl inte vet vad som fattas dig o det förstår jag att livet är svårt just nu...men snart så kommer ljuspunkten för dig med..Ja du den som väntar på något gott får allt vänta & se :) kram kram

2009-04-13 @ 17:38:34
Länk: http://blondis81.blogg.se/
Mindy

Håller mina fingrar & tår för att allt ska bli bra med dig..Vet hur ont det kan göra med magen.Har själva problem med min mage..Har tarm sjukdum som de inte fick riktigt svara på vad det var för några år sedan..lider med det varje dag...är nästan alltid uppsvullen...är laktosintollerant med...

Jag fick ligga på sjukhuset i 2 veckor nästa för några år sedan för de visste inte vad det vara med en..de tog alla hemska tester o allt skedde över jultiden för 7 år sedan..7 år senare skedde detta hemska med min dotter....de kom fram till att de trodde att jag hade magsår & magkatarr med viste inte helt hunda så jag fick tabletter o det hjälpte..men har problem än i dag...Om du tittar längre ner i mitt inlägg från i går så ser du något som du kan glädjas åt :) alls på mig då...hoppas att allt kommer gå bra denna gång...kram kram

2009-04-13 @ 17:49:12
Länk: http://blondis81.blogg.se/
marma

Bra gumman!

Du har varit ute och gått.

Du har tagit på dig arbete som arbetsledare i trädgården.

Fortsätt med små steg så kommer detta att bli bra!

Kramis

2009-04-13 @ 18:04:36
Länk: http://marmagda.blogg.se/
Madeleine

Hej, jag har knappt läst några bloggar själv den senaste tiden, så vad är det som hänt dig?



Jag tror och hoppas att det är så att han är med mig.

Men vad M säger har jag ingen aning om då jag inte pratat med honom om just detta.

Jag känner att han inte bryr sig om hans plats så varför ska han då behöva ligga i hans hemstad om jag ändå ska sitta i kd o må dåligt för att ingen är där?

Men jag vill bara ha information om just att flytta den, inte tänkt att jag absolut kommer att göra det.



M finns inte för varken mig eller Philip när det gäller något så han har sjunkit rejält i mina ögon...



KRYA på dig!

KRAM

2009-04-13 @ 18:12:28
Länk: http://middemadde.blogg.se/
Mindy

Önskar dig en skön måndag kväll & håller tummarna att läkarna finner dina problem med magen..kram kram

2009-04-13 @ 18:16:34
Länk: http://blondis81.blogg.se/
Revolverbritta

Nej det är nog tveksamt om grannen tycker det ok att du gör ett ingrepp i hans/hennes trädgård ha,ha.

Skönt att vara hemma ett tag! Håller tummarna att just dina prov är klara i morgon! Du behöver säkert inte vara orolig för att du måste gå till jobbet direkt. Det löser sig!! Kram på dej!!

2009-04-13 @ 18:16:49
Länk: http://revolverbritta.blogg.se/
Mindy

Hoppas att det finns något skoj att titta på i kväll på tven..kram

2009-04-13 @ 19:07:26
Länk: http://blondis81.blogg.se/
Linnea - Veckans blogg tävling!

Finfina bilder!

2009-04-13 @ 19:16:59
Länk: http://princessbling.blogg.se/
Elina

God kväll :)

Ja här är det bra, och hoppas av hela mitt hjärta att de vet vad som är fel med dig när du ska tillbacks i morgon!

Vet du hur länge du blir kvar?

Håller allt från tummar till tår.

Kramar

2009-04-13 @ 19:24:12
Länk: http://elinaapettersson.blogg.se/
soffiepropp

hoppas att du snart är frisk igen tänker på dej,

kram,

fina bilder du visar här idag

2009-04-13 @ 19:27:13
Länk: http://soffie69.blogg.se/
Barnens Hjältar

Haha, jag tror inte grannen blir så glad då :P

a en god forsättning på kvällen och hoppas det går bra med sjukskrivning!!

2009-04-13 @ 19:28:54
Länk: http://barnenshjaltar.blogg.se/
jayne

usch usch.... hur är det med dig egentligen??? Låter inte alls bra... hoppas de hittar något snart så att du kan kurera dig...OCH att föräskringskassan kan låta dig vara i fred!!!!

Massor av kramar

2009-04-13 @ 19:57:31
Länk: http://jayne.blogg.se/
Anonym

När gjordes din koloskopi? I torsdags fm? Om de inte skrev snabbsvar på remissen så gick proverna knappast med i provkörningen på patologen samma dag och då behandlas de nog inte förrän i morgon kväll tidigast (de jobbar knappast helg i Karlstad heller). Och sedan ska provet besvaras av patologläkare. Men har man begärt snabbsvar så kanske i morgon, hoppas på det!



Blåsippor är det nog inte aktuellt att man bara gräver upp inte! ;)



Krya på dig mera!

Lotta

Hej på dig!

Skönt att du orkat gå ut lite och runt kvateret,det är ju positivt.Denna påskhelg har varit kanonfin med mycket sol och jag kan tänka mig du börjar att brinna för dina kommande blommor som skall sättas ned.Du har ju gröna fingar det har jag ju förstått och sett på bilder.

I år ska jag oxå bli en liten trädgårdstomte,vi får se vad det bär av med däler

Så i morgon ska du tebax til kga,hoppas du snart blir utskriven och att de finner det onda.

Krya på dig vännen och kram från lilla mig.

2009-04-13 @ 20:23:30
Länk: http://lottaohrn.bloggspace.se
Nickan

Du försök släpp allt som finns runt som sjukkasan och allt sådant! Bry dig om dig själv och ta det andra eftersom! Oro kan göra magen sämre, väldigt lätt att säga men jag försöker göra så. Jag tränar avslappning och att kontrollera mina tankar. Det är väldigt skönt för då kan jag ta en sak i taget! Det behöver jag! Har haft stressmage i flera år så det var ett måste! Vilken ras på hunden har/hade du?//Annika

2009-04-13 @ 20:29:49
Länk: http://opelnickan.blogg.se/
PerNilla

Hejsan. Låter som du haft en ganska ok dag ändå. Jag hoppas verkligen att läkarna förhoppningsvis ger dig lite svar imon på alla undersökningarna dem gjort...för som du sa är det ju nått som inte stämmer.



Jätte fina bilder förresten och jag håller med om att det är skoj att vara ute denna årstid och fixa och så :)



Sköt om dig.

2009-04-13 @ 20:47:23
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
*Jenny*

Jag hoppas att det går bra för dig imorgon, med läkare och provsvar !!

Kramar

von schrowe

ja det gör vi, hoppas du mår bra idag :)

2009-04-13 @ 21:30:47
Länk: http://denisevs.blogg.se/
von schrowe

låter verkligen jätte tråkigt :( att ha så ont, krya på dig!

2009-04-13 @ 21:36:10
Länk: http://denisevs.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: