En mammas skräck...

Datum: 2009-02-11 Klockan: 20:48:37 Kategori: August/barnen/Autism

Idag har de hänt som bara inte får hända. MItt barn har råkat illa ut på skolan. De gör ont i  mitt mamma hjärta. Redan när sonen började nya skolan var de några nior som retades. Sonen har ju lite egen stil å även om ja sagt att man tyvärr kanske kan få lite hårda ord och gliringar ska man inte behöv tåla allt. Detta gjorde ju givetvis att han längtade hem.... till de invanda å de gamla kompisarna. Å han brukar inte bry sig,, men de e tufft som de är ändå att vara ny...

Idag hade dessa grabbar bokstavligen hoppat på honom å tryckt ner honom i snön å trynat honom samt kallat honom både de ena å de andra. Jag fick reda på detta direkt via läraren. sonen va grymt stark som stannade kvar i skolan efter denna händelse å FRAMFÖRALLT vilka underbara kompisar han fått,,, de sprang genast efter hjälp å vidare har stöttat Oskar hela dagen å pekat ut de som gjort detta. Bara säger de att deras föräldrar ska va stolta över sina ungar som VÅGADE säga ifrån. Visa att de ställer upp... MODIGT. Alla vågar ju inte av rädsla att råka illa ut själva.

Grejjen var att den ena av dessa grabbar som gett sig på Oskar har misshandlat en annan elev idag å där slutade de meed sjukhusbesök så ja e så tacksam att det inte gick så långt i Oskars fall.

Man bara undrar vad är de som rör sig i dessa grabbars huvuden varför gör de såhär?

Skolan har nu tagit i med hårdhandskarna å ja e s glad återiggen att barnen går i skolor där de tar tag i problemen,,,, Å efter flera samtal med Oskar lovade han att inte låta dessa grabbar vinna utan gå till skolan imorgon å ja e så stolt över honom....

Min fina unge!!!!!!!

Å nej ja har inte ringt å skällt vare sig på skolan eller dessa ungar MEN om de fortsätter kommer ja vidta åtgärder för dessa grabbar behöver givetvis oxå hjälp....

Jag vill bara inte att min grabb ska bli mobbad å de e en sak med ord men fan när de ska ge  sig på varandra handgripligen. De e hemskt.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Idag har även min lille grabb haft en tuff dag..... de har verkstadsarbete på onsdagar. De arbetar med en tiddslinje å han r just nu å jobbar i bygg å måla. De hade bara blivit fööööör mycket för detta arbetssätt e grymt för honom MEN han vill ju vara överallt samtidigt å prova allt. Så de hade väl spårat ur totalt.

När ja sedan skulle hämta så va han helt ur ballans..... storgrinade å ville inte hem.... va helt trasig. Lille vännen.... Väl hemma va han lika uppe i varv å satt en stud vid datorn men va väldigt ja vet inte hur ja ska förklara för han brukar inte vara så.

Har nu hälsat på  barnens kusin som blivit pappa,,, jättekul.... MYYYS å få sitta med honom å ja hade kunnat stanna HELA kvällen... de va avkoppling.

Vi käkade på MAX å sedan åkte vi över byn så mamma kom hem.... ja måår inte alls okej nu e helt slut å har lagt mig. Tänt lavendel ljus samt har min riskudde med lavendel å ja känner hur ja börjar komma till ro....

Har dock haft en underbar dag med min mamma, fått håret klippt, njutit av en god lunch ute,, gått på stan å träffat Pontus å Annika... sett Alexander. Å nu hoppas jag att jag får en go natts sömn....

Inlägget är lååååångt å ja skiter i om ingen orkar läsa,,,, jag behöver skriva... de blev för mycket med barnen idag samt samtalet hos psykologen.... orkar inte älta.


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^


Listan:

Hjälp mig orka ännu en dag
hjälp mig avstå från sådant jag inte behöver under morgondagen
hjälp mig tro

Jag är tacksam över att skolan är så bra för alla mina barn
Jag är tacksam för de skratt ja fick när radion ringde
Jag är tacksam över barnen å mamma
jag är tacksam för livet som jag fått,,,

Jag duger exakt som jag är
jag behöver inte andras goskännande för att veta att jag duger
Jag behöver inte vara bra på allt, det jag gör duger
Jag är en människka som varje dag blir lite starkare
Jag är UNDERBAR

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^


PROOOOSIT....... å snor å snörvel.....natti natti

Kommentera här 8 st

Kommentarer
anne

Du har haft en tuff dag, jag förstår att du är helt slut. Det låter som att Oskar fixar det hela hyfsat bra och att skolan ser vad som händer, det är långt ifrån så på alla skolor.



Spännande ed radiotävlingen! Jag håller tummarna för dig! :)

2009-02-11 @ 21:00:38
Länk: http://annnne.blogg.se/
BiggSiss

Jag har gått ner 23 kilo och har nått målvikten:) Äter enligt GI men en modifierad variant med mer kolhydrater och har hållit min målvikt i 8 månader nu. Äter gott, mycket och ofta..S.. För mig är GI vardag, inte diet. Jag la till protein och grönskaer så till slut så fanns det inte plats kvar för så många kolhydrater. Bara de jag behöver för att må bra:) Jag äter allt, men inte alltid..ler..



Nu tränar jag för att få upp muskelvikten ordentligt och gör BIA-mätningarna för att hålla koll på detta så att jag inte går ner mer i vikt.



Kram

2009-02-11 @ 21:11:15
Länk: http://blogtown.se/blog.php?id=Ramnissan
PerNilla

Usch det är så tragiskt när sådant här händer. Vet hur det känns oxå, blev själv utsatt för sådant i skolan när man var yngre.



Hoppas det löser sig och att det blir bättre för din son och för er för den delen.



Kramis.

2009-02-11 @ 21:58:15
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
anne

Hoppas du sover gott i natt trots allt. Dessutom måste du ladda inför tävlingsfinalen! :)

2009-02-11 @ 22:00:33
Länk: http://annnne.blogg.se/
Stefan

2009-02-12 @ 10:27:54
Länk: http://jalonen.blogg.se/
Stefan

Klart jag orkar läsa vännen.

Jävla snorungar som håller på sådär. Får dom inte lära sig vad hyfs är hemma längre?

Skönt att skolan agerar med kraft i alla fall, det är ju tyvärr få som gör så.



De där räntepengarna får ni väl ta och hänga med oss på kryssning i slutet på Mars ;-)

Kram

2009-02-12 @ 10:29:28
Länk: http://jalonen.blogg.se/
beetty

Läse & mår dåligt avatt läsa det som hänt :(.. älskade oskar! Är glad över att de gick så bra som de gjorde & att han inte råkade ut för ngt ännu hemskare.

Bra att han står på sig & är stark! han är inte som alla andra. Jag hade nog inte gått tillbaka till skolan... en del barn är så fruktansvärt elaka så fyfan! :/



hoppas du slipper bli sjuk! usch..

2009-02-12 @ 18:42:06
Länk: http://freshing.blogg.se/
Karin

Nu har jag läst massor i din blogg, om barnen.



Jag brukar gå och spå mig ibland, och min "spåtant" säger att många barn nu, är stjärnbarn.

De kommer hit till jorden, för att hjälpa till att rädda världen.

Problemet för dem, är att de har så enormt mycket kunskap, och blir uttråkade av det man försöker pracka på dem i skolan. - De kan redan det de behöver veta, och vet desutom att det man lär ut i skolan många gånger är fel.

Därför blir de uttråkade, och frustrerade, när de tvingas sitta och tugga i sig felaktiga eller oviktiga grejer.

Hon säger att man säger att bokstavsbarn har koncentrationssvårigheter, men så är det inte alls menar hon. - Sätt dem vid en dator, och de kan koncentrerat spela dataspel i timmar...

Det är alltså egentligen inte koncentrationen, som det är fel på utan motivationen.

De känner sig missförstådda, eftersom vi vuxna, som borde vara de som vet bäst, ofta har helt fel, och förkastar de sanningar de berättar som felaktigheter.



Nu vet jag inte om det här stämmer...

Det är ju lite flummigt, men hon brukar ha rätt i det hon säger, så det kanske är så...

Jag är en person som är öppen för olika förklaringar på saker och ting, och tror definitivt inte att vi är ensamma i universum.

Tycker det är intressant att ta del av olika teorier om hur och varför....



Är du intresserad av den här "förklaringen" så kan du googla på stjärnbarn, eller planeten Sirius.



Det är fascinerande läsning i alla fall... =)



Nu hjälper det ju inte att veta om det här, vare sig det är sanning, eller bara teorier.

Problemen finns ju trots allt i den här verkligheten som vi lever i....



Hoppas verkligen ni får hjälp med en diagnos, så kanske det kan hjälpa med mediciner.

Dessutom kan det ju självklart hjälpa upp situationen med vårdbidrag.

Tid tillsammans, och mer tid att bara finnas så man orkar med tillvaron är ju jätteviktigt !

2009-06-13 @ 20:04:08
Länk: http://karin.hermansro.se
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: