Skolsköterskan

Datum: 2009-02-12 Klockan: 19:31:19 Kategori: August/barnen/Autism

Idag på eftermiddagen ringde skolsköterskan till mig. Jag ringde henne tidigare i veckan å lämnade meddelande om att jag ville prata med henne ang sonen. Det ska ju bli läkarundersökning så jag ville veta NÄR.

Då hon ringer sitter jag lite illa till men får veta att i APRIL kan han få träffa barnläkaren.

APRIL skulle INTE tro de sa jag. Han ska träffa en barnläkare NU.

Så börjar hon berätta för mig om den remiss som är skickad och att han SNART är i kö. Jag tror jag fick säga att min son står i kö på BUP för utredning tre gånger innan hon slutade berätta för mig att min grabb kommer snart stå i kö. HALLÅÅÅÅ jag fattar inte.... om jag säger att han står i kö så står han ju i kö.

Jag fick ingen bra känsla alls å förklarade vidare att jag inte tänker vänta till i April på någon läkartid eftersom jag anser att han behöver dit NU å inte i April. OM man ska vänta sååå länge kan jag lika gärna ringa Barnmottagningen på sjukhuset och få detta gjort så alla papper kommer in till NP enheten. Å vips kunde hon nog fixa en tid 10 mars. Ska bara fixa ledigt då....

De e liiiite mera rimligt om ja säger så.

En sak säger jag bara.... Jag kommer slåss tills vi har fått all den hjälp vi behöver å de e NU!!!  Å jag är trött på när de inte hör vad ja säger... säger jag att han står i kö NU så hallå då e de så... försök då inte rätta till de ja säger när de inte vet.... JAG vet för jag har de senaste HELA tiden eftersom jag ringer å kollar...

Just nu är han så upp i varv så de finns inte. Han har därför varit hemma idag å jag får stanna hemma med honom några dagar. Han behöver lugn å ro och vi behöver hjälp.


Kommentera här 5 st

Kommentarer
anne

Ganska otroligt att hon inte lyssnade på dig, men heller inget ovanligt misstänker jag. Bra att du står på dig! :)

2009-02-12 @ 19:51:56
Länk: http://annnne.blogg.se/
soffie

men guuu hur kan de göra så sa hon varför det skulle ta sån tid?

hoppas det löser sig till det bästa för er och din son,

må gott

2009-02-12 @ 19:56:10
Länk: http://soffie69.blogg.se/
CAT

Usch vännen,jag förstår att det är tungt!

Och jag tycker du tänker rätt...

Ta hand om honom och varva ner er tillsammans för det behöver både du och sonen!

Det tar så enormt mycket energi!

Tänker på dig och hoppas du/ni får den hjälp ni behöver snart!



Jo det gick bra med hunden!

Dom har opererat honom och vi får åka våra 80 mil idag igen för att hämta honom.

Fattar inte hur vi ska orka!

Vi är också så slutkörda så hälften hade varit nog.

Var en hemsk resa i onsdags!

Vi hörs bättre snart!

Kram vännen!

Ta hand om dig

2009-02-13 @ 07:40:43
Länk: http://catmalou.blogg.se/
anne

Är du hemma med August idag också? Bra isf.

Vad gör du i helgen?

2009-02-13 @ 09:57:12
Länk: http://annnne.blogg.se/
AnnelieH

Hej, jag känner igen mig så väldigt mkt även om jag inte kan skriva om det "öppet" på min blogg av olika anledningar. Vårdgarantin gäller. Kan dom inte garantera dig en utredning inom 3 månader har du rätt att få det gjort någon annanstans. Vill du kan du maila mig för jag tror att jag har gått igenom det du nu går igenom och kanske kan jag ge några råd, om du VILL såklart! Jag kan ju ha läst för fort eller missförstått...om inte, maila mig gärna!

//AnnelieH

2009-02-16 @ 09:43:57
Länk: http://www.metrobloggen.se/annelieh
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: