Dagen som gått...

Datum: 2009-06-04 Klockan: 15:44:31 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Jag har ju varit iväg till läkaren. Samt terapi. Terapin gör mig bara upprörd.... ingen som förstår. Men jag är väl DUM.... KNÄPP.... har jag ju sagt hela tiden. En dålig människa. Inget att bry sig om. Hon förstår inte när jag säger att JAG alltid ska bita ihop och inte bry mig och välja strider och säga ifrån och acceptera att andra vill ha det på annat sätt. Men varför är alltid MITT sätt fel? Varför ska ja va tyst och inte försvara mig? Varför ska man trampa på mig? Men eftersom jag nu får till mig detta om och om igen så är det väl så. Det är MIG det är fel på. Jag som ska ändra mig. Ingen behöver acceptera mig som jag är.

Jag fick svar. Jag fick veta det jag vetat i flera år. Tack!!!!

Nu kan ALLA som kan och vet hur man rycker upp sig ta sig där bak. Jag KAN inte stoppa tankeflödet.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Världens goaste systerdotter har varit här. Vi har lunchat ute och fikat hemma eftersom August ville så. Hon har firat honom också...


Bild: Brödkorg med fikabröd.


Bild: August med sina födelsedagskläder på sig. Rutiga häfftiga shorts samt en aprikos tenniströja.

Sedan har ju vi suttit och skrattat åt katten som fräst som en orm till Nova och Novas intresse för fågelungarna...


Bild: Fågelungarna i mitt knä och Nova tittar intresserad. Nova är en sån där liten Paris Hilton vovve...


Bild: Minsta fågelungen ligger på August mage

Bild: De andra två fågelungarna i mitt knä. Den stora är snart fullfjädrad i en grå skrud.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Jag är väldigt trött idag. Vädret har varit växlande. Daniel ska snart iväg på fest för att första terminen och sista tentan är gjord. Jag blir ensam hemma med August. Inget drömläge men eftersom ALLA andra gillar att vara ensamma och tycker det är sååå skönt så måste jag nog anpassa mig och tycka som dom....

OVER AND OUT!!!!








Kommentera här 10 st

Kommentarer
Sabine - Ab imo pectore

vad söta djur :D

2009-06-04 @ 16:21:04
Länk: http://enibas.blogg.se/
E-C

fnissar Vilka sööötnosar!



Nej Tess, du ska inte anpassa dig. Du ska vara den du ÄR och är det nu så att du mår dåligt över att det är du som måste ändra dig hela tiden så är det ju inte rätt. Man ska må bra av att ändra på sitt synsätt, annars är det fel. Så känner jag det iallafall, sedan kanske jag har fel jag med då da..





Man behöver inte alls trivas med att vara själv, men det ÄR en klar fördel om man gör det. Som bekant så älskar jag ju att vara själv så jag ska nog bara vara tyst i den här frågan..S..



Ha en skön kväll trots ensamhet, vem vet du kanske njuter en liiiten stund av den trots allt..;)



Kraaaam

2009-06-04 @ 16:39:10
Länk: http://ramnissan.se
Johan

SV: Psykologer är inte alltid bäst att prata med. Min kompis mår lite sådär, det är massa grejer som spelar in där, men han tycker det är bättre att prata med mig än med en psykolog. Jag förstår bättre än vad en psykolog gör. Man vet inte alltid vad man ska säga och så, men det räcker bara med att finnas där och lyssna. Man behöver inte alltid ha något att säga.

2009-06-04 @ 16:52:32
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Ninni

Men snälla rara söta inte är det dig som det är fel på vi är ju alla olika!



Byt terapeut...vilka söta fågelbebisar!! ha en fin kväll..kramen



Sonen är väldigt stilig i sina nya kläder!

2009-06-04 @ 18:34:33
Länk: http://ninni.blogg.se/
Alexandra

sv: Jag antar att det är något positivt :) tack!

2009-06-04 @ 18:36:54
Länk: http://cleopatravii.blogg.se/
Madeleine-änglamamma

Tack så mycket =)



Men du det är inte dig det är fel på, hon kanske inte menar det så?

Eftersom du verkar vara lite deprimerad så kanske hon menar att du kanske tar till dig saker på fel sätt?

Jag är ju själv en deprimerad människa och har varit i så många år.

Ibland värre och ibland bättre...



Vet och hört att man tar vid sig och tar åt sig många gånger på helt fel sätt.

Att man ofta mår så dåligt så man tror att allt man gör är fel och allt alla säger är elakt emot mig.



Men det behöver inte vara så.. Du har kanske helt rätt känslor över det här eftersom jag inte var med och såg.



Tänkte bara hjälpa till lite, kanske är bra ibland...



Hoppas annars att saker runt dig är bättre...

Massa kramar

2009-06-04 @ 18:38:07
Länk: http://middemadde.blogg.se/
Madeleine-änglamamma

Jag vet hur det är när man känner att ingen förstår och inte ens kuratorn.

Jag har bytt ut kurator efter kurator genom åren pga att jag själv känt att jag fått sätta mig i försvar även där.

Idag har jag en kurator som vet exakt hur jag fungerar, jag har svårt för motgångar och svårt för att ta kritik i våra samtal.

Hon försöker så gott det går.

Jag vet med mig själv mitt problem, då jag kan se det i andra sammanhang men inte mitt i det liksom.



Det är jobbigt som det är att människor i dagens samhälle tyvärr kan så lite om hur en deprimerad människa fungerar.

Då menar jag människor som man ska behöva tassa på tå för och vara rädd för att höra olika kommentarer som ska göra en helt förstörd...



Vad skönt att höra att du mår bättre och att det är bättre hemma för er.



Mitt liv just nu är inte så jävla rockigt faktiskt..

Är en jobbig period igen och jag trodde att det skulle bli bättre snart, men just nu känns det faktiskt värre än för 3 veckor sedan...



Alltid är det väl nåt...

2009-06-04 @ 18:52:24
Länk: http://middemadde.blogg.se/
Helén

Men gud vad coolt! En katt sitter o kollar på fåglar så snällt!? Imponerad Men vad söta de är!

2009-06-04 @ 19:12:33
Länk: http://www.heponimas.wordpress.com
anne

Är det du eller terapeuten som säger att du ska bita ihop och gilla läget? Hänger inte med där riktigt...

2009-06-04 @ 20:31:41
Länk: http://annnne.blogg.se/
anne

Låter skumt.



Är det en grinig arbetsgivare som anlitat henne eller var kommer hon ifrån?



Å andra sidan så kan jag ju tänka mig att terapeuters uppgift inte är att hålla med en utan att få in en på andra tankebanor, bryta mönster som inte är bra. Men, inte vet jag...

2009-06-04 @ 20:44:09
Länk: http://annnne.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: