Förtvivlan

Datum: 2009-06-08 Klockan: 08:05:04 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Att inte räcka till

Att inte göra tillräckligt

Att inte se

Att inte höra.

Att inte förstå

Tankarna far runt

Jag ser! Jag hör! Jag VILL hjälpa dig!

Låt mig hjälpa

Låt mig finnas

Berätta för mig vännen, jag finns. Jag HÖR

Jag ÄLSKAR dig så!



Att stå upp för sig själv och våga vara JAG är modigt. Att våga vara annorlunda och sticka ut är en bedrift. Att orka stå emot andras ord är värre. Även om man står upp för den man är. Jag vet... jag är inte som DU. Jag vill vara JAG. Jag vill inte passa in. Jag vill inte vara som du. Jag vill vara JAG.

Jag slåss. Jag slår mig fram. För min rätt att få känna, att tycka... att LEVA. Jag vill leva. Men det är tungt. För jag SER, jag VET, och det gör det svårare. Livet är inte lätt. Livet känns tungt. Varför väljer så många att inte förstå? Hur ska jag få er att förstå? Att jag är jag.... jag vill vara JAG. Jag är värd att få leva.

Jag är en UNDERBAR människa. Med rätt. Med tvivel. Men med lycka somliga dagar. När mörkret skingras och ljuset kommer. När ljuset byter ut mitt mörker blir det mycket ljust. Ljuset jag heller inte styr. Det blåser storm. Man öppnar en dörr och livet flyger omkring. Som en stor vindpust som inte går att styra. Tankarna virvlar och kroppen är lätt. Jag flyger. Saker sker som jag inte kan styra. Det är DÅ saker blir fel. Saker jag inte styr. saker som ställer till. Jag blir förtvivlad. Du blir förtvivlad. Allt jag inte kan styra som förstör och förtär och ersätter ljuset med en mörk dimma som jag sakta tar mig in i för att VILA.



Släpper dig fri.... Du är i det förgågna.


Kommentera här 5 st

Kommentarer
Karin

Hm...skumt...Eller vänta det var kanske biosculpture gele de jobbade med då? Den är tydligen lite mer speciell...



Normala gelenaglar behöver man endast nagelolja til...precis som till vilket material som helst..



Vi finns i Solna..här http://knnailproducts.se



Ha en fin Måndag...kramen..

2009-06-08 @ 08:26:52
Länk: http://lightelegance.blogg.se/
Mindy

Godmorgon gumman..Hoppas att du har vaknat till en skön måndag..Hoppas att du får en skön veckan framför dig.kram kram

2009-06-08 @ 09:17:45
Länk: http://blondis81.blogg.se/
marma

Go'morron!

Var snäll mot dig själv - och ha en bra dag!

Kramar/marma

2009-06-08 @ 09:27:53
Länk: http://marmagda.blogg.se/
Miss Attitude

Vilken fin text, men sorlig på nått sätt, vet inte vad den handlade om men fick intrycket om att det nästan hade nått med döden att göra.. Jag hoppas att jag har fel och att du inte förlorat någon nära dig. Många kramar.

Diana

2009-06-08 @ 12:59:54
Länk: http://missattitude.se
Johan

Hm, det där är något att tänka på. Man ska alltid vara sig själv. Det är starkt. I dagens samhälle är det dock väldigt många som faller för grupptryck osv. men man ska alltid vara sig själv! =)

2009-06-09 @ 15:09:10
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: