Ny dag, nya tankar

Datum: 2009-06-04 Klockan: 07:57:44 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Det är SOL, men jag ser att det blåser. Hoppas på en skön dag.

Idag skulle Elina komma.... det blir mys de. Kanske kan man se långt bort från all skit som finns. Allt som snurrar. Ska iväg till läkaren sedan. Får vi se. Det blir väl det vanliga. Ingenting. Jag vet att mycket är fel och galet. Ingen vill se. Jag gör mina listor med affirmationer för att känna mig lite lite bättre i sinnet. Vissa dagar hjälper det. Vissa dagar är bra. Resten är bara skit.

Det har varit hemskt tungt ett tag igen, med mycket mörka tankar och jag vet att några skulle bli lättade. Men det finns inga om i detta. Jag tycker det är hemskt att önska någon mörker. Varför vill vissa att man ska stanna där i avgrunden? Känns det bättre då? Känns livet ljusare om andra går under? Nu har jag tagit ett steg till och jag hoppas man tar en utsträckt hand, om inte är jag klar med detta. Men vilken ångest jag har....

Nej hej å hopp.... Vovven ska ut och barnen till skolan.


Bild: Min axel med tattuerad VARG.

Ge mig styrka att orka vidare i livet. För barnens skull. Låt mig passa in. Låt mig orka. Låt oss gå vidare. Låt mig slippa ångest.

*******************************************************

Trots den värsta av ångest försöker jag ställa till rätta. Gå vidare och släppa taget. Räcka ut en hand. Ge saker en chans. Det ger mer ångest i nuläget men jag hoppas att jag ska kunna leva bättre med mig själv OM detta faller väl ut. Visa att jag kan släppa och gå vidare eller till och med få förklara eller förstå. Kanske kan man försonas. Det måste inte bli så men jag hoppas att andra kan finna ro trots att jag existerar.

Ibland måste man förlåta sig själv och det har jag gjort. MEN jag måste ändå få möjlighet att ställa till rätta. OM det går. Det gör det kanske inte men jag vill förstå. Jag vill förstå.

Pratade med Daniel igår med. Massa ångest men jag var tvungen. Berätta hur man känner. Hur det blir. Att saker känns tunga. Det känns som om vi kan prata. För att jag vet att jag ska göra det på ett annat sätt. Berätta hur jag känner. Hur jag fungerar.Jag fungerar inte som andra. Jag är svår.

Jag tar nya beslut hela tiden. Idag vet jag vad jag ska prata om hos läkaren. Idag ska jag säga ifrån. Visa vad jag vill, hur jag ser saker. Visa att jag förändrar.

Jag vet att detta låter obegripligt för er som läser. Jag skriver det som kommer upp i tanken för att göra livet lite lite lättare. För att reda ut. Jag behöver detta och väljer att göra detta här. Jag skriver aldrig i klartext och jag vet att många kan tolka fel. Men tollka inte det jag skriver. Tro inget mellan raden för detta är ganska enkelt. Jag skriver det för min skull och jag mår lite lite bättre.



Vad gör ni för att tro på er själva och se att ni duger som ni är?




Kommentera här 8 st

Kommentarer
E-C

Bra!! Häv ur dig, det brukar bli enklare att sortera allt som snurrar då!

Tolkar gör man ju alltid men det är ju bra om man inte tar på sig andras elände eller tolkar in sånt som inte finns.



Jag hoppas verkligen att du kan få ett bra avslut eller en fortsättning på det du försöker förstå och försonas med. Där TOKAR jag faktiskt at det är en person inblandad, men då läser jag mellan raderna så jag lämnar det därhän nu..:)



Jag önskar dig en härlig dag trots jobbiga tankar och ångest!



Kram

2009-06-04 @ 08:37:56
Länk: http://ramnissan.se
Kattis

Hejsan!

När jag får iriten så värker ögat och det KÄNNS svullet, men är inte det.

Men så fort man får medicin så blir det bra.

Nu har jag fått medicin så jag kan kurera mig själv och inte behöver åka in varje gång.

Sen i höst så får jag komma till en ögonläkare lite närmare.

KRam

2009-06-04 @ 08:59:50
Länk: http://kattis11.blogg.se/
Mindy

God eftermiddag söta du..Allt bra med dig denna dag..Jag har aldrig mått så här bra som jag gör nu :) Ha en skön dag.krma

2009-06-04 @ 12:38:54
Länk: http://blondis81.blogg.se/
Kattis

Hallå!

Det är ingen fara med ögat när jag INTE har irit, hihi.

Ska åka till IKEA med dottern senare idag. Ska bli kul.

2009-06-04 @ 13:02:31
Länk: http://kattis1.blogg.se/
Johan

Ja, det är inte alltid lätt, men försök ändå! Du klarar det!

Bra att du har någon att prata med, det är superviktigt! Jag har en kompis, vi kan prata om precis allting. Synd bara att han bor 25 mil härifrån... =/



Hoppas det går bra hos läkaren med! =)

2009-06-04 @ 13:13:48
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Mindy

Ska snart göra mig klar för sen åka & jobba..mindre skoj när man vill vara hemma denna kväll med sin kära..får ta igen det i morgon kväll i stället..kram kram

2009-06-04 @ 15:12:21
Länk: http://blondis81.blogg.se/
Mindy

Skoj för honom men skönt med en hemma kväll själva då & då med...du får unna dig något gott framför tv:en..kram

2009-06-04 @ 15:16:41
Länk: http://blondis81.blogg.se/
Mindy

Egentligen inte jag heller..men då & då kan det vara skönt..Hoppas att de visar en bra film så du kan njuta framför..kram

2009-06-04 @ 15:21:50
Länk: http://blondis81.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: