Dagen... en sanning....

Datum: 2010-08-27 Klockan: 17:58:57 Kategori: Hemmet

Har ju varit dålig en tid. Rygg och nacke har börjat berätta att de finns. Så idag har jag varit iväg till naprapaten. I vanlig ordning var min bröstrygg rejält låst och där jag är stel är jag ju stark så nu är de planer frammåt för att stärka omkringliggande muskler.

Jag känner att NU ska jag hänga i. Inga ursäkter.

Fick en rejäl sanning rakt i ansiktet tidigare på dagen. Daniel och jag tog en tur nere på stan. Trevligt för det är så sällan. Ja pysselbutiken besöker jag ju flera gånger i veckan men i övrigt är de ganska lugnt.

Hittar en tunika jag blir förtjust i.



Jag kan inte bara köpa utan måste prova. Att jag har blivit större ja de vet jag och att jag måste ta större storlek ja de vet jag också och har accepterat. Så är de liksom och JA jag ska ta tag i vikten också MEN att gå in i provhytt va ett tag sedan och när jag står där och SER mig själv i alla vinklar... Ser DEN profilen inser jag att det ÄR värre än jag trott. HERREGUD jag har ju inte bara mage.... jag har RYGG också.

Tunikan satt fint och det var liksom JAG.... men jag viskade till Daniel att nu du... har jag sett sanningen. Jag börjar bli FET.

Han tittar knappt på mig. Viskar lite till:

-Du har redan sett och VET.

Han svarar fortfarande inte. Nej de behövs ju inga kommentarer för det spelar ju liksom ingen roll vad han svarar. Jag hade tagit vilket svar som helst fel. Ja jag har sett.... jaha tack för den... jag har inte tänkt på de... ja ha ja å tack för att du inte SER mig.

Min man är smart... han vet. Så han förskonar mig och är TYST.

Tunikan ska jag ha på fredagens begravning.

Vidare har jag lessnat på panelgardiner och saknar kappor. Barnen bor trångt och har sina sängar under fönstren så panelgardiner blir inte så bra. Jag har heller inga andra som slutar vid fönsterhyllan. Förr sydde jag gardiner. Men jag hittar aldrig tyger idag som jag gillar och färdigsytt finns i parti och minut. Men idag hittade jag ett tyg. Jag hittade flera och de var till utförsäljning. Nu ångrar jag att jag inte köpte lite mera men samtidigt ska jag inte göra som förr. Ta ut mig. Fem sömmar å en gardin är klar. Fort och lätt. Men ajg stannade vid EN kappa för dagen. Den andra gör jag imorgon.

Jag ska ha lika i de små sovrummen. De är lika så detta passar i bägge.





Detta fönster är inte färdigt runt om sedan fönsterbytet så därför ser de ut lite smo de gör. SORRY.

Kvällen sänker sig och lugnet i huset. Daniel vilar inför ett nattskift. August är hos Malou. Albin på fest och Oskar i Karlstad. Mamman? Hon sitter i soffan.




Kommentera här 2 st

Kommentarer
marie

Jag sitter i fåtöljen, dricker vin och äter glass....nästa vecka ska jag börja träna på gymmet...precis som jag har tänkt i flera månader...haha.

Må så gott! Fina gardiner förresten. kram

2010-08-27 @ 20:13:00
Länk: http://mariekjerulf.blogg.se/
Johan

Hoppas ryggen och nacken blir bättre snart!

Jag är lite orolig för att jag kommer få rygg och nackbesvär längre fram i livet, borde ha en bättre hållning, men det är svårt att vänja sig av med invanda vanor...

2010-08-27 @ 21:20:54
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: