Tom

Datum: 2010-02-03 Klockan: 17:16:34 Kategori: August/barnen/Autism

Annorlunda.

Att inte känna att man passar in.

Att sticka ut.

Att inte tillhöra.

Utanförskap.

Vill bara att man ska klara av livet.

Vara en del av livet.

Att förstå sig själv.

Jag har aldrig passat in.

Men jag blir starkare och starkare.

Jag har inget val än att kämpa.

För vem ska kämpa för oss? Mig och barnen om inte jag? Vem kan ta min roll? Ingen. Jag är deras mamma. Jag har ansvar både för mig och mina underbara ungar. Mina barn som är de bästa som finns även om jag sliter mitt hår somliga dagar. Att få gråta ut. Att ha stöd i min underbara man och deras pappa. Att jag vet att några andra runt mig VET hur det är. Hur man känner. Som förstår och framförallt frågar hur man mår. Säger jag vet precis hur det kan vara.

Men oron tar... Man får kämpa.

Jag vågar dock fråga... jag vågar ta reda på. Jag vågar. Det ger mig svar och det ger mig lugn. Jag tackar för att jag trots allt gör detta. Att jag orkar. Att jag först gråter för att senare orka ta tag i det som måstes. Jag är ingen som stoppar huvudet i sanden. Jag skyller heller inget på någon annan som jag inte har belägg för. Jag står även för mina fel och mina brister. För dom har jag. Jag felar och jag står för de jag gör. Jag står också ensam. Ensam. Jag dömmer ingen.
 
Önskar jag hade de få vänner jag faktiskt har nära. Jag känner ensamheten men jag lever. Jag lever för mina barn. Min man. Daniel. Vad vore jag utan dig? Allt vi gått igenom på vår tid tillsammans har gjort oss starka. Jag hoppas styrkan ska ta oss vidare i livet.


Bild:Googlad. En fallen ängel?

**********************************************************************

Har avklarat två samtal idag med båda mina söners lärare. August gjorde mitt hjärta varmt... han berättade att han varit på teater idag. Han sa vill du jag ska berätta vad den handlade om och så gjorde han detta. Han MINNS!!!! Lycka. Sedan hjälpte han mig med snön. Han är en kämpe. Han har sådan glädje. Han är så otrolig. smal och mager men stark och viljan att grejja finns. Nu är han med Malou i stallet. Albin lyste... mamma ler. Saker hade gått så bra. Just idag var en bra dag. Jag är glad för honom. Den stora har jag ordnat annat för. Jag hoppas vi kommer ikapp. Beslut är fattade och jag tror vi alla kommer landa.

Att ha avlastning för att orka med de andra är bra. Att jobba och komma hem i tid är underbart. Att slippa en trötthet som förlamar underlättar.






Kommentera här 8 st

Kommentarer
Pernilla

Fint du skriver...många tänkvärda ord!!

2010-02-03 @ 17:59:40
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
Pernilla

Inez är ett väldigt fint namn =)

2010-02-03 @ 19:37:00
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
Pernilla

Mm den tanken har slagit oss faktiskt =)

2010-02-03 @ 20:04:12
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
Pernilla

Mm har alltid gillat det namnet =)

2010-02-03 @ 20:26:21
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
Johan

SV: Det är ju svindåligt! :@ Det är ju fasen skolans ansvar att meddela om det går dåligt för någon elev. Att man inte märker något är ju bara bullshit, klart det märks!

2010-02-03 @ 20:33:36
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Johan

SV: Så han har kunnat förut, men kan inte nu längre?

Låter lite skumt.. lycka till med utredningen av det :)



Hoppas du har haft en förhållandevis bra kväll nu i alla fall :)

2010-02-03 @ 22:21:11
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Laura

Hej gumman!

Hur går det för dig? Vad är det nu som har hänt? Du kan svara på Fb. Kul att läsa att det går framåt för August, håller o tummar o tår att detta ska ordna sig för er. Du har ju talang för scrapbooking, jättefint d du gjort, är också nge jag skulle vilja göra men mitt tålamod o tid är inte min starka sida.

För oss går det bara bra, har tagit en liten paus i pluggandet nu men annars så rullar livet på för oss!

Hälsa barnen o ta hand om dig!

Kram

cicci

ibl känner nog alla att man inte passar in...jag har flyttat till en helt ny liten småstad..och den känslan känner jag med...

att jag inte passar in där..och har frågat mig själv 100 gånger..vad fan gör jag här?

Inte att det e samma eller så..men just känslan av att inte passa in kan vara jobbig ibl...



Tror med att man ska ge alla en chans och inte dömma nån..alla har fel och felar..det är männskligt...konstigt vore annars...Konsten är väl att lära sig älska sig själv och andra med dom egenskaper man har..bra som dåliga..



hoppas du får en bra dag!



kram

2010-02-04 @ 08:53:06
Länk: http://cicci79.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: