Buttert...

Datum: 2010-07-07 Klockan: 20:43:18 Kategori: Allmänt

Barnen hämtades hos mormor.....

Jag berättade för August att det var dax att träffa Malou och att hon undrade va PRINSEN ville hitta på. Ja han är bortskämd där. HAN får välja.

Han surade ihop och hade inte alls lust. HAN VILLE INTE.

Jag radade upp saker de brukar göra... rida, alltså stallet.... bada... minigolf... osv osv.

Mutter från baksätet.

Vill inte... vill inte vill inte.

Skrev till Malou... ungen vill inte.

Hon skriver: vara i huset... fika grilla... åka till stadsbondgården eftersom en stor sak just nu är att få klappa en ko.... åka båt...

Jag radar upp de. Han muttrar... underläppen hänger nedåt knäväcken till....

-Båt och jag ska fiska med mitt EGNA spö.

Butter.... surt.

Men väl hemma och spöet hämtat och inskuttat efter flytväst så kunde inte Maolu komma snabbare.... MAMMAN i familjen vill OXÅ... nu e de mamman som e sur.... varm... svett. Kläderna åker av och jag arslar ner mig i solen. Messar maken:

-August ska åka båt... å va ska JAG göra... VI?

Han svarar att VI ska träna... SUCK fan...ingen energi vill inte vill inte...

Jooo säger han DE vill du. Å så åker jag och hämtar honom... blir ivägkörd till gymmet... lyfter hantlar... vibbar.... slut....makens gym e däremot stängt.

Väl hemma så slår jag häxfärgen i håret.... läser klart novellen om Bree Tanners liv ( Twilight ) beställer en onyttig pizza å njuter av kvällen.

En dag som alla andra. Där vi njuter av de vi kallar livet.




Kommentera här 7 st

Kommentarer
SOFFIEPROPP

va fin bild på fågeln,

Va roligt för han att han kom iväg ,å mumsigt med en pizza för dej,

kram

2010-07-07 @ 21:38:25
Länk: http://soffie69.blogg.se/
Johan

SV: Ja, det var riktigt grymt! Något utöver det vanliga kan man säga.

Allt gick på 8000/st ungrfär, men då är utflykter och dryckespaket inräknat. Vi kollade på 7-nätters nästa sommar med en vanlig utsides/insideshytt på 3 personer. Det gick faktiskt inte på mycket mer än 5000kr,/st, men då är det exklusive utflykter o.d. Vi får se, kanske blir det en resa även nästa sommar, och som sagt, vi har vissa planer där... ;)



Jocke bor i Stockholm. Vi träffades när vi båda gick på en folkhögskola där i Stockholm 06/07. En ettårig kurs för synskadade där man lär sig i huvudsak att klara sig själv. Jag kanske har nämnt den någon gång?

Jocke ser ganska bra ändå, så det med att hitta osv. är inga problem. Dessutom reser han ganska mycket, så det är inga problem. Han ledsagar mig så gott han kan och det är allmänt sätt inga problem alls. :)



Haha okej, på den vägen :)



Du, ansökningar och annat bör du nog kopiera så snabbt du kan..

Den grejen från Claes Olsson har jag faktiskt inte hört talas om, men låter bra! :)



Jomen precis, man måste anpassa, vissa saker kräver anpassningar, man man ska ju inte låta funktionshindret hindra en från att träffa och umgås med andra. Det borde inte vara så, det ska inte vara så. Även fast man har ett funktionshinder ska man leva ett så normalt liv det bara går.



Det skulle bli fint väder imorgon av vad jag har hört :)

Min dag har varit helt okej. En normal dag, satt ute på altanen i drygt 5h, så har bränt mig en del i ansiktet :)

2010-07-07 @ 21:59:02
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Ellis

Jag ska testa att träna på fredag, blir intressant!

Annars är det lugnt här, varit ute på cykeltur och fikat med en kompis!

Kram

2010-07-07 @ 22:42:27
Länk: http://www.metrobloggen.se/paltbarn
Malous mamma

Hej! Kul att prinsen ville fiska!! Malou ringde mig, för August ville visst att jag skulle med! Jag blev jättestolt!! Tyvärr så jobbade jag så de fick åka utan mig, men smickrad blev jag!! Var det även i helgen när August bestämt att jag skulle sitta bredvid honom när vi åt!! Han är så gooo prinsen!! Det har varit en rolig helg, tyvärr fick jag åka hem på lördag kväll eftersom jag började mitt jobbpass igen. Tror August tyckte helgen var riktigt bra!! Ha det gött!! Lena

Georg Hendrix

http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article7421011.ab



;)

2010-07-08 @ 01:19:04
Länk: http://georg.blogg.se/
mia-marie

äntligen hittade jag tillbaka hit, ska läsa ifatt lite men passar på att önska er en mysig kväll...//Mia-Marie

2010-07-08 @ 19:08:07
Länk: http://reflextioner.bloggplatsen.se/
fru vargavinter

haha! "arslar ner mig i solen" vilket roligt uttryck! det ska jag lägga på minnet, tackar :)

2010-07-08 @ 20:59:37
Länk: http://fruvargavinter.wordpress.com
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: