Packar....

Datum: 2010-07-27 Klockan: 14:05:54 Kategori: Allmänt

Förrut har vi alltid semestrat i husvagn.

Det är lättare att packa. Man har allt där liksom. På plats. Man gör klart. Man har en del där redan.

Nu ska vi vara i stuga. Billigare denna gången och herregud mysigt givetvis.

MEN för de finns ett STORT men.... jag ska packa för SJU personer.

Vi ska packa för sju. Sänglinne för sju... ja ni vet sju lakarn sju påslakarn. Vi ska ha kläder för ALLA eventuella väder... ni vet SKOR för alla väder.. SJU gummistövlar...

Vi ska ha handdukar för dusch det ska va handdukar för bad... ute och kanske i pol. Räcker de med två badlakarn var? 14 st eller måste vi ha flera? Små handdukar... tvättamaskinen går... kläder viks ner.

Vill inte stå där och ha för lite kläder.

Var vi ska?

På Autism och Asberger föreningens sommarläger i Sälen.... Dit ska vi.



Vi ska ha mormor och sambo med oss så att alla kommer iväg. Nio glada,,, fem barn. Mat har inhandlats och vi har börjat packa. Planerat.

Försöker att inte tänka på tvättberget... när vi åter är hemma. Ler åt hur mycket saker vi kommer ha med som vi helt enkelt inte alls kommer att ha använt. Men att åka och inte ha de vi behöver de går jag inte med på.

Kortlek och spel och ritsaker bör packas för vädret vet vi inget om.

Njuta ska vi... de kan ja lova.





Kommentera här 3 st

Kommentarer
Johan

Det där med att packa alltså. Det kommer alltid vara ett problem. Vad ska man ha med sig? Vad kan man strunta i?

Jag brukar ta med 1 T-shirt för varje dag, underkläder för varje dag, någon/ett par tjocktröjor beroende på hur länge man ska vara borta, något par strumpor och badgrejer. Så all elektronik som ska med och kortleken, så klart. Det brukar inte bli så jättemycket faktiskt...



SV: Ja, sådant är alltid kul! :)



Ja, jag förstår att du tycker så och det är mycket möjligt att du skulle känna så om du skulle testa, som att kasta sig handlöst ut någonstans där man inte vet vad som kommer, men för mig är det ju en annan sak. Och som sagt, gå själv ute på stan är mycket värre än att åka skidor... Jag tycker det är jättesvårt att hitta helt själv någon stans. I början är det ju så klart nästintill omöjligt, men även efter ett tag är det svårt. Kan kanske ha något att göra med att jag har sett och bara varit utan syn i drygt 2 år...



Nej, det har vi inte... Det är så mycket som ska stämma, för mig är allt så lätt om man jämför med henne. Jag tänker inte gå in på vad, men vi hoppas i alla fall kunna träffas innan skolan börjar... :)

Nej, hon är seende... Har för mig att du har frågat det en gång...? :)



Ja, då behöver du uppenbarligen den sömnen... Du får göra det bästa av det helt enkelt, lyssna på kroppen och gör det du orkar med. :)



Kram

2010-07-27 @ 15:18:25
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Johan

SV: Haha ja, jag får väl göra det! :D men man får vara nyfiken, det får man. :)



Nej, det är ju svårare att packa åt så många är klart och alltid har man glömt något, hur noga man än har kollat igenom allt. Så är det jämt. :)



Hoppas ni får det kul där uppe nu, var var det nu ni skulle?

Haha, du säger att du är dement, vad är då jag? :D

2010-07-27 @ 22:37:30
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
SOFFIEPROPP

fina blombilder,

ha det toppen va trevligt!!!

2010-07-28 @ 00:10:01
Länk: http://soffie69.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: