Städlust...

Datum: 2010-07-18 Klockan: 11:57:37 Kategori: Hemmet

Igår så tog min man på sig arbetshandskarna och gav sig ut i vår trädgård. Den är hemsk men börjar ta form. Han hann dra upp lite lite ogräs innan regnet började falla.

Han valde rätt stund.... som att han visste. Att först sova länge. Ta de lugnt på altanen med en kopp kaffe för att sedan lagomt till regnet slippa ta tag i det som verkligen behövs.

Själv hade jag i det klibbiga klimatet dragit upp en del ogräs så det såg lite mera "roligt" ut. Med svartmyror krupnades på hela kroppen och svetten rinnandes.

         

När så väl regnet kom konstaterade ajg att maken har massor med projekt inne som behöver tas om hand. Som aldrig blir slutförda. Saker som blivit vår vardag.

Å jo jag vet att många har det så. Men det är inget jag varit van med. Och det stör mig. Ändå drar jag igång nya projekt innan den sista listen är på plats.

Så igår började han ta tag i några smådetaljer. Jag är lättad. Jag ser slutet i några av våra rum.

Själv fick jag en inre röst som sa STÄDA... ja visst. en röst och en lust. Så jag skurade sovrummet. Plockade rätt. Städade. Idag vill jag ta köket. Skura... fixa. Plocka rätt. Ta fönstren. Prata med blommorna.

Maken sätter tapet över fönstren där nu så SNART ska jag nog kunna ta tag i de. Göra klart. Plocka rätt. Torka.

Snart kommer dock syster och systerdöttrar. Vi ska till skärgården. Njuta. Äta glass. Bara vara. Städlusten finns kvar och om jag har skrämt den på flykten finns möjligheter att städa en annan dag.







Ett nyrenoverat kök... Men efter fönsterbytet är de lite annat fix. Bilderna har några år på nacken.



Strax ska vi ge oss av till Skärgården. Vi har en underbar skärgård.





Kommentera här 3 st

Kommentarer
Pernilla

Fina och härliga bilder på er trädgård och hus....

2010-07-18 @ 15:53:09
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
Ellis

Hoppas ni har haft en fin dag i skärgården! =)

Jag bor här uppe i Umeå, Blender spelade bra igår, men de andra tre kvällarna var också bra! =)

Kram

2010-07-18 @ 19:39:54
Länk: http://www.metrobloggen.se/paltbarn
Pernilla

Tack, vi har haft väldigt skoj =)

2010-07-18 @ 19:41:19
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: