Utmattad/boktips.

Datum: 2010-07-10 Klockan: 14:02:32 Kategori: Böcker

Sovit dåligt två nätter.

Vaknat med migrän.

Allergin känns i ögonen.

Gnäll.

Men jag lever och jobbar igen.

Inga roliga inlägg överhuvudtaget.

Grubbel.

Ler lite...

Hungrig.

Värme... underbart. NJUTER trots jobb.

Äntligen en RIKTIG sommar.

 

 

Boktips. Sara Kadefors.... underbar läsning. Annorlunda.

Fågelbovägen 32

Karin ses och ser sig själv som god och vidsynt. Gynekolog dagtid och volontär på en mottagning för illegala invandrare på kvällen. Hon låter unga Katerina från Moldavien, som utnyttjats av familjen hon arbetar hos, flytta in hos sin egen familj på Fågelbovägen 32. Ingenting blir som hon tänkt sig.


 Borta bäst
Ingen lägger märke till bilen som står parkerad i dungen utanför Ikea. Ingen reagerar på den elegant klädda kvinnan, med det vackra leendet, som kommer ut och promenerar mot ingången. Hon som dricker gratis kaffe innan varuhuset öppnar och äter folks kvarlämnade mat. För bara några månader sedan levde hon ett annat, etablerat liv. Efter ett misstag har hon förlorat allt. Nu handlar det bara om att överleva.

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentera här 5 st

Kommentarer
Georg Hendrix

Men Tess.. vad är det för fråga? Hehe, men du ser ju att det fungerar! Du är en lyckligt gift 3 barns mamma som är ca 10 år äldre men ÄNDÅ har faktumet att jag kallar den "liten" skapat lite intresse :P



I ärlighetens namn ser den ungefär ut som snopparna i "så naket som det bara kan bli"-inlägget... MEN det är bättre att kalla den liten och sen tänker tjejen "ohh, den var inte så illa ;)" än att man ljuger ihop något om "hur stor den är" .. sedan blir de besvikna :S



Jag tycker folk generellt är okänsliga angående barn. Har jag 9 nära vänner och alla får barn. Vissa får flera barn och jag är ensam med att inte få det. Tror inte folk att jag mår dåligt nog utan att få kommentarer som "när ska du skaffa barn då?". Man ska inte ta sånt förgivet! :/

2010-07-10 @ 16:35:54
Länk: http://georg.blogg.se/
soffie

hoppas du får sova gott inatt,

Å tack för boktips!

vilket underbart väder det är vilken sommar ,HÄRLIGT,

Kram

2010-07-10 @ 18:39:37
Länk: http://soffie69.blogg.se/
Georg Hendrix

Hehe, jag vill inte veta hans storlek eller någon annans för den delen:P

Men min är normal, inte jätteliten och inget monster :P



Men varför säger killar att den är större än vad den är? För att snoppen är mannens osäkerhet! Tänk dig alla tvivel och tankar kvinnor har.. om deras mage, kläder, tjocka ben, bröststorlek och vad ni nu har.. Det har inte män, men det tjejer har är synligt. Om en kille tycker att en tjej har fula kläder eller för tjocka ben så vet han det innan och kan göra ett val på platsen. Men snoppen är ju inte direkt något man slänger fram efter 5 minuter.. och det kan göra hela "osäkerheten" större än om det gällde något som var synligt. Men samtidigt är det ju inte så att man sitter och granskar könorganen på varandra i 20 minuter.. utan har en kille sagt att han är 18 cm kanske tjejen inte hinner avgöra det och kanske aldrig tänker på det igen och då har ju killens lögn fungerat. Eller vad vet jag? :P



Det där med kön på barnen tycker jag är löjligt. Inte tusan skulle jag bli mindre nöjd över en son eller dotter. Båda har sina för- och nackdelar!



Du skojar inte? Jag har druckit minst 4 liter saker idag och vill ha mer, MER !



Jag lever ensam. I studentkorridor och är 24 år gammal. Så det är inte helt kört än :P

2010-07-10 @ 19:28:40
Länk: http://georg.blogg.se/
Ellis

Mina ögon har varit lite bättre idag, men nog finns det nåt i luften som irriterar!

Nyss läst ut Vampire diaries del1-2, helt okej, men än så länge så är True Blood böckerna bättre.

Hoppas du har haft en skön dag!

Kram

2010-07-10 @ 20:03:43
Länk: http://www.metrobloggen.se/paltbarn
Johan

Jag har bara läst en bok av henne, Sandor slash Ida. Den är riktigt bra tycker jag. :)

2010-07-13 @ 00:00:34
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: