Värk...

Datum: 2010-07-13 Klockan: 19:58:14 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Konstigt att man är så påverkad av väder.

Men sån är jag nog.

Sol har gett mig energi och jag är pigg.

Men de kvava vädret ger ju en aning huvudvärk.

Idag på eftermiddagen här på jobbet kom sommarens värsta åskväder.

Det var enorma hagel som kom och jag förstår varför man trodde att de var Tor som åkte i sin vagn. Det lät som en vagn med enroma stenhjul som färdades över himlen. Det liksom rullade.... åskan alltså. Runt runt himlen.

Vilket skådespel.

Vilka krafter.



Det är fascinerande. Och jag har respekt men tycker om åskan. För det är just ett skådespel som fångar.

Kan säga att den temperaturskillnad som blev va härlig. Ute runt 20 och frisk luft mot 30 grader inne på mitt jobb. Tung varm luft som gör en varm fast man är stilla.

Regnat ordentligt för den jord och de växter som måste törsta och sloka... jag tror marken verkligen har hunnit suga åt sig ikväll. Jag hoppas det. Detta behövdes. Men nu vill jag ha en ny fin dag imorgon.



Saknar din närhet. DIG. Din kropp. Din doft i min näsa. Älskade vännen. Du och jag. Alltid vi. För alltid. Du finaste underbaraste. Härliga du. MIN. På något sätt alltid i min värld. I mina tankar. Alltid DU. Finaste. Alltid vi.

 

 

 


Kommentera här 3 st

Kommentarer
Pernilla

Du måste prova, är såå gott ju!!



Förhoppningsvis får jag fortsätta på timmar sen....

2010-07-13 @ 21:08:44
Länk: http://candygirl84.webblogg.se/
Becca & baby

Ja, tror inte riktigt att han inser hur jobbigt det är, men vi får se :) Att vi gjorde slut har en del med att han inte hjälper till att göra, men inte helt. Bägges känslor hade svalnat och det funkade inte riktigt, så det blir nog bäst såhär. Känns bra än så länge iallafall :) De blir Micke som flyttar, men han bor kvar tills han hittat något nytt tror jag.



Tanken är att Isac ska bo varannan vecka, men det dröjer ju eftersom jag ammar helt fortfarande :)



Är allt bra med dig i värmen? Det var skönt med lite oväder, är lagom varmt här nu :)

2010-07-13 @ 23:11:07
Länk: http://grrsexymama.blogg.se/
Johan

Här åskade det lite igår, men någon större temperaturskillnad blev det inte. Visserligen 25 grader istället för 30 grader i mitt rum, men ändå :)



SV: Ja, precis. :) Egentligen är jag väl mer för sol och bad, men det här var också en grym upplevelse! Något udda är kanske däremot att jag skulle vilja åka till Tabzania eller Nicaragua. Det har jag nämnt en annan gång har jag för mig...?



Okej, filmen har jag också, men jag tycker boken är mycket bättre än filmen... :)



Ja, du ska vara glad för att du har en så fin och underbar man som han verkar vara. Det är ruskigt värdefullt! :)



Bra, skulle vara kul och se/läsa :)

2010-07-14 @ 17:14:55
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: