Hjälpmedel

Datum: 2010-03-11 Klockan: 21:00:08 Kategori: August/barnen/Autism

Jag är otroligt överraskad över att jag redan imorgon kan hämta August hjälpmedel. Det gick ju jättefort. Trodde faktiskt vi skulle få vänta några veckor och så ringde de redan idag. Vi var där förra onsdagen.

Det vi får är ett bildprogram som heter Boardmaker



Sedan får vi vår Sigvarttavla som alltså är ett tidshjälpmedel. Denna tavla ser ut såhär:



¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Jag har haft en tung dag. Migränen och jobbig huvudvärk förföljer mig just nu. Vi hade några skoluppgifter som skulle göras idag. Alltså gruppuppgifter och nu har jag skrivit allt och skickat in till läraren. SKÖNT.

Idag ringde de även från sjukgymnastiken och sa att min sjukgymnast är sjuk så det inte blir någon träning imorgon. Mitt lata jag skrek YES men jag frågade om jag fick åka upp och träna själv. Det gick bra så det gör jag. Jag vill verkligen hålla i detta nu.

Nu ska jag faktiskt lägga mig. VILA... så skönt. Sängen är inte dum alls.



Kommentera här 5 st

Kommentarer
soffie

va bra hjälpmedeloch va bra att det kommer så snabbt

Å fyy vilken hemsk dag det va för dej med huvudvärk men va skönt att du fick gruppuppgiften gjord ändå,hoppas nu att du får en toppenfredag,

kram

2010-03-11 @ 22:33:05
Länk: http://soffie69.blogg.se/
Nina

Vilka fina hjälpmedel! Lycka till med dom! Har ni använt bilder/scheman tidigare? Jag har gjort vårat schema själv för när vi började med det så fanns inte något som passade. Är du nyfiken kan du klicka på "Schema" bland mina etiketter och sen scrolla ner tills du ser bilder på schemat. Jag har det i ett par inlägg.



Idag skrev jag om en "hjälp-pärm" som vi just börjat använda oss av. Nytt hemma men i skolan funkar det bra.



Vad jobbigt med migrän :( Hoppas du mår bättre nu! Vad duktig du är som tar träningen själv!



Kram Nina!

2010-03-12 @ 05:37:50
Länk: http://nina-livetistort.blogspot.com
Marcus Å

Hur är det idag då?

Kram

2010-03-12 @ 06:57:05
Länk: http://slipsens.blogg.se/
Susanne

Hej!



Jag har läst runt på din blogg och tycker att du utrycker dig fantasdtiskt naturligt! Jag känner igen mig jättemycket men håller det tyvärr inom mig. Jag bloggar själv om bl.a. min son med asperger och kämpar för att hålla huvudet över ytan! Jag antar att många i vår situation får problem med den egna hälsan då så mycket annat går före och vi har en oro inom oss hela tiden, även om vi försöker att inte tänka för mycket. Massor av kramar till dig och din familj // Susanne

Johan

Sjukgymnasten blev sjuk, höhö XD Haha

2010-03-12 @ 19:38:00
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: