Ja va säger man?

Datum: 2010-03-29 Klockan: 17:05:23 Kategori: Allmänt

Har varit med August i skolan idag och fick vara med när han fick sin massage. Ja massage. Barnen på den specialenhet erbjuds taktil massage. en lätt massage. De har ett mysigt rum med små lampor i taket å ja sådär MYYYS... de lyssnar på musik och då har min valt att lyssna på Emil... ingen lugn musik alltså utan Emil, varje gång. Alltid samma.

Från att inte velat att Eva ska ta i honom masserar hon nu ben och armar med kläder på samt händer och fötter utan strumpor. Han slappnar av bättre och mår gott.

Jättebra träning för att klara av att någon tar på en.

Sedan kom även tandsköterskan som lär dom hur man borstar sina tänder.... å på tal om tänder blev de här dax för mig att sticka till tandläkaren.

Med min vanliga tur hade min egna tandläkare semester denna veckan men kom till en annan privat som va skitvettig.

Han kunde konstatera att min tand gått mitt i tu och att den ena halvan var lös... Han började med att ta bort den delen och såg då att min tand bara var skrot. Inget att rädda. Han fick sedan i småbitar lirka upp resten av tanden. Den hade spruckit hela vägen ner i roten... småbitar.

Det tog en stund att få bort allt och jaaa.... 1200kr fattigare och eftersom de började rensa tanden sist så har jag hittills lagt 2500kr. Pengar jag inte har. Pengar jag verkligen inte har. Det jag försökte säga... dra ut tanden så jag betalar EN gång.... när tanden inte var lika trasig. Nu började jag en behandling som inte gick att fullfölja och fick betala för en något besvärligare utdragning.

Jag vet ju att hade de dragit tanden direkt hade de INTE kostat 2500kr.

Som sagt man får inte besluta själv enligt socialstyrelsen. Anser tandläkaren att det finns en chans ja då ska den tas. Men det är ju inte dom som står här och inte har råd. De förvånas över att svenska folket har så dålig munhyggien. Jag rä inte alls snopen... folk får välja bort det pga pengar.

Jag ringde min tandsköterska så hon vet vad jag tycker. Och hon skulle ta upp det med min tandläkare och se om han kan reducera priset. Hade jag kommit till honom idag hade han kanske inte tagit betalt för utdragninge eftersom han vet att jag ville de från början... men jaaa jag får bita i det sura och hoppas vi har mat i frysen.

Fick min massagebehandling nu på eftermiddagen och är glad jag kom iväg. Har återigen blivit hemskt stel och skulle behöva gå med två veckors mellanrum igen. Men det får bli till nästa lön. Jag brukar unna mig den behandlingen för att slippa ha sån värk så jag få gå på värkmedicin och få magen förstörd och i långa loppet hamna på sjukhuset. Man får priorotera men det är inte skoj alltid.

Sitter därför nu lite seg i soffan och ska väl plugga med Oskar strax...

Trött... sliten... ont i käken efter utdragningen...
¨

Å jaaa va säger man??? jag hade som vanligt rätt....



Kommentera här 3 st

Kommentarer
Ingmarie

Tänder och tandläkarräkningar är ett fördärv!!!Helt sanslöst dyrt.Har funderat på att anlita en polackmottagning i Malmö det kostar en bråkdel av vad vi vanligtvis måste betala...

Nog om detta !Trevligt med massage.....



Kuckeliku från fru Jacobsen!



hälsa lillgubben!

2010-03-29 @ 18:01:38
Länk: http://frujacobsen.blogg.se/
Monica R

ja det var så du ville göra från början..

hoppas smärtan lägger sej snart..



hälsningar Monica

2010-03-29 @ 18:04:34
Länk: http://mitttvatusentiomedfoton.blogg.se/
Johan

Ajajaj! Det låter inget vidare... men måste det göras så måste det... :( Nu är du ju i alla fall av med tanden...



SV: Ja, jag funderar på det... Får se...



Var det han, vad heter han, Sebastian?

Var det intressant tyckte du? :)



Gick det bra att träna?

2010-03-30 @ 21:09:57
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: