Regn,,,

Datum: 2010-03-23 Klockan: 09:36:43 Kategori: August/barnen/Autism

Nu kom regnet alla ville ha... nej skämt å sido... nu tar det på snön... blåst och regn det tar på snön.

Jag la mig tidigt igår. Jag har inte haft värk i kroppen på ett tag men igår fick jag faktiskt ta piller... fick lite massage och sedan värme och täcket över. Oskar kröp ner hos mig så jag kunde sova gott. Goe unge.. Min prins.

Även han somna alltså tidigt trots att diskussionen gick i läggtidernas tecken igår. Han som e STOR nu måste få vara upp längre än tio. Jag undrar hur de kommer sig att även jag som är stor får lägga mig nio ibland för att orka dagen därpå. Men ungarna de är så instälda på klockan. Det är den som styr inte hur trött man är. ALLA lägger sig tolv.. jo tjena.

August var med Malou i stallet. Frågade om de hade städat där... han tittar på mig och med en blick som säger att jag inte vet något...

-Mamma vi har MOCKAT boxen... hrmmm okej. Vad förstår jag? Ungen kan de olika termerna för stallet nu. Han hade visst tagit sig upp på hästryggen helt själv också igår. Förstå vilket jobb hon gjort,,, han KAN de där nu.. trygg. Vilken tillgång. Tänk vad han får med sig. Stolt mamma... glad.

Jag är glad att jag tog hjälp. Han växer. Malou ger det inte jag kan. Det jag inte förmår. Eller orkar. Jag kan ge annat.

Sigvarttavlan fungerar förresten skitbra. Han kollar, planerar en del själv och kan avbryta och gå vidare. Läggnigen som varit vårt största problem har blivit mindre. Det fungerar riktigt bra. GLAD.

Tänk att saker kan falla på plats trots allt. Vi har mycket kvar men ändå.

Igår var jag och M samt Oskar ute och käkade... mamma tid med stora grabben. I fredags var jag å Albin ute och fikade och gjorde stan. Mamma tid med mellangrabben. Viktig tid. Tid vi behöver. August får så mycket av min tid så de andra måste få lite extra. Tack vare Malou så får vi den där tiden. Hon är en underbar tjej.

Ikväll blir de lite träning inför morgondagens hårvisning. Ska bli kul att se hur man blir i håret. Ska vara hos frissan klockan 9. Härligt. Det är verkligen skönt att sitta några timmar där och bli omhändertagen.




Kommentera här 5 st

Kommentarer
Amanda Rieem - EN MASJÄVEL

ja men visst är det så! :p



hoppas att allt är toppen idag! :D

2010-03-23 @ 10:26:58
Länk: http://mandyego.blogg.se/
Mallamousan

Åh va mycket gulligt du skrivit!! Det värmer i hjärtat!! tack själva! :) kram

2010-03-23 @ 12:09:47
Länk: http://mallamousan.blogg.se/
MyzaaN - Princess Pink

Tackar detsamma<3

2010-03-23 @ 12:38:14
Länk: http://myzaans.blogg.se/
beetty

Tycker det är så kul & läsa din blogg om agust & allt annat, du är så bra Tess :))



haha ja alla har alltid ngt att säga om enn när man är ute, men ren avundsjuka är det bara. hehe



Med oss är allt väl, skönt att regnet kom, nu hoppas vi på solsken också snart =)



//betty

2010-03-23 @ 13:29:51
Länk: http://freshing.blogg.se/
Amanda Rieem - EN MASJÄVEL

va avundsjuk jag blir! här vräker snön ner!

2010-03-23 @ 14:41:53
Länk: http://mandyego.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: