En kamp

Datum: 2010-10-13 Klockan: 06:56:37 Kategori: Kropp å själ/ADHD

Återigen en natt utan vidare sömn. En natt med oro. Både för mig och andra runt mig. Åter vaken och uppe. Mer som en robott än en människa. Jag går upp för att klara det som vi kallar livet.

Försöker tänka bort och tänka NU... inte älta och inte bry mig om. Jag har provat allt. Nu står jag i situationen ohållbart. Jag vet att jag ger upp och att jag ger andra rätt. Att de får stanna fast det kanske borde vara just jag. Men vem är jag att ta någon hänsyn till? Samtidigt så är det ju så, vissa strider kan eller vill man inte ens vinna. Det får liksom vara, för att man inte orkar.

Jag är väl kanske svag men jag låter det vara så. Jag har kämpat så länge i denna vind som inte varit så följsam. Jag orkar inte eftersom ajg har ett annat liv som jag faktiskt inte kan påverka. Ett liv som är mitt och som är tungt stundtals men ändå mitt.

Jag har återigen trotsat det motstånd jag inte orkar med och borde stanna hemma för. Jag har gett mig iväg och jag gär det jag ska. Men det är inte mer. Jag kommer ta avstånd. Återigen. Bli den där som inte är social.

Men jag kommer finnas för de som behöver mig. De som står mig nära. De som betyder något.

Idag sänder jag tankar till två vänner som jag vet behöver mig lite extra. Jag finns här.

Hoppas ni får en fin onsdag.... August sa något bra:

-Mamma om du är så där ledsen tycker jag du ska prata med din rektor. Ingen ska vara dum mot dig. Prata med rektorn så får han säga till dom.

Kloka unge.... älskade barn.



Bilden är tagen av min gode vän Peter.... kika in till honom. Han tar underbara bilder och vill du bli fotad är de HONOM man ska be: PETER
Läckö slott i svartvitt.


Kommentera här 7 st

Kommentarer
Mia

Såklart han är klok som en liten uggla, han har ju dig som mamma - så lyssna du på honom och gå till rektorn, ingen ska få vara sådär dum mot dig!! Stor kram!

2010-10-13 @ 09:46:15
Länk: http://fredthevov.blogg.se/
Mia

Nä jag förstod det men det lät så gulligt med rektor så jag tog en sån jag! Hoppas det löser sig och att andra kanske skulle lära sig att vara mer lyhörda för andra och inte så ego att tro att de vet bäst och kan mest, världen är tyvärr full av de däringa :-( Håller tummarna för dig!



Här flyter det på, inga stormar just nu mer som stiltje kanske i väntan på storm vi får se ;-)

2010-10-13 @ 11:26:10
Länk: http://fredthevov.blogg.se/
Susanne

Ja om der vore så väl... att man hade en rektor som kunde ge dem dumma kvarsittning... men alla rektorer är inte heller så bra alltid! Vänner är alltid bra och att berätta för dem, att få stöttning, jag hoppas du får det! Jag stöttar dig om jag kan, tyvärr är avståndet ett problem, men jag kan alltid lyssna ändå. Du ger mig mycket stöttning med dina ord och jag vill gärna gengälda det. Vi har det tufft men världens goaste ungar, eller hur? Kramisar Sussi

Ellis

Kloka ord från honom!

Ta hand om dig vännen!

kramar om

2010-10-13 @ 12:38:03
Länk: http://www.metrobloggen.se/paltbarn
Georg Hendrix

Hej!



Senaste dagarna har jag varit uppe till 03:00 (haft svårt och sova) och vaknat vid 12:00.



Idag skulle jag jobba (1 timme hemifrån) klockan 07:30. Sov sammanlagt 3-4 timmar (ej i sträck) och gick upp 06:00. Trodde jag skulle vara helt död!



Men nu är klockan 14:48 och det värsta är över.. lite mer än 2 timmar kvar.



Det var inte alls lika jobbigt som jag trodde, men nu börjar tröttheten komma..



Jag vinner :D

2010-10-13 @ 14:49:54
Länk: http://georg.blogg.se/
Johanna

klok tanke august hade där :)



Ja det är sjukt tragiskt... jag är så ledsen för det som hänt och lider med hans anhöriga :( och så känner jag skam för att folk kan göra som de gjorde :/

2010-10-13 @ 14:57:48
Länk: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Johan

Gulligt! Han kommer bli klok han, Agge :)

2010-10-18 @ 14:04:12
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: