Lugnt.

Datum: 2010-10-08 Klockan: 22:16:54 Kategori: Allmänt

Idag har vi haft en bra dag. Den har dock börjat tidigt och innehållit en hel del.

Träning
Pyssel
Läkarbesök med sonen
Apoteket
Lunch
Hämta August
Hämta biljetter till MAGNUS BETNER ( gå å se han e guuuld )
Köpa kattmat
Köpa present
Hämta saker hos mamma
Lämna Oskar
Åka till Nina
Kolla badrumsmattor hos Lennart ( hittat å han kommer på torsdag så vi får ett kostnadsförslag )
Äta middag
Handla pyssel
Köpa helggott
Köra August på kalas
Hämta
Grejja, tvätta fönster å fixa fint i fönstren i vardagsrummet
Mysa i soffan

Ja tyyyp.

_________________________

Måste bara säga att missade ni HELLENIUS HÖRNA igår så bara gå in på TV4 play å kolla.... de va klockrent. Han e grym.

Nu e ja tröttis men sitter å väntar in sonen. Men sedan kryper jag allt ner. Imorgon är de lördag och jag hoppas min rygg mår bättre. Har enormt ont i korsryggen. Ska bara va hemma å pyssla å jag hoppas på en fin dag.



En bra dag.


Kommentera här 6 st

Kommentarer
Johanna

Hoppas det onda i ryggen går över :)

2010-10-08 @ 22:19:19
Länk: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Johanna

klart det ger med sig :)

2010-10-08 @ 22:51:28
Länk: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
SOFFIE

å va fin bild,

oj va du hunnit med mycket hoppas du får en toppenhelg

2010-10-08 @ 23:33:47
Länk: http://soffie69.blogg.se/
Britta Bloggar

Oj det var en ambitiös lista!

2010-10-09 @ 18:09:07
Länk: http://brittabloggar.wordpress.com
Britta bloggar

Oj då är jag jätteimponerad! Hurra för dig!

2010-10-09 @ 21:32:18
Länk: http://brittabloggar.wordpress.com
Johan

Ojojoj, det var en hel del det! :)



SV: Ja, kanske det.. Jag vet inte riktigt.. :) Jag är jättedålig på sådant där, men du får gärna ge lite förslag på något som kan bli lite gulligt och fint sådär :)



Ja, jag säger också Negerboll. Vadå, det heter ju det liksom :)



Var vaksam på kroppens signaler, men våga samtidigt. Ta små steg, trappmodellen, som jag nämnde i en tidigare kommentar :)



Tack för att du tycker det! :)

Sådant stärker att höra och jag har hört från flera håll på senaste att jag är bra på att lyssna. A har nog haft viss inverkan på mig där också, men jag har nog alltid varit bra på att lyssna. Det är en bra egenskap :)



Nja, klart att det är mysigt med lite ljus, filtar och en film, men hösten hamnar nog trots det nederst på min lista över årstider.. :)



Klart jag svarar!

Har man aldrig sett, då ser man ingenting. Det är inte bara som man säger. Är man blind, då är det ingenting. Det är inte svart, för det är ju svart. Det är inte grått/vitt, för det är ju just grått/vitt. Man ser helt enkelt ingenting.



Jag som har sett ser fortfarande ljus, även fast jag inte ser det. Jag och en kompis, som också har sett en gång i tiden, diskuterade det där. Vi kom fram till att det kan vara så att eftersom att hjärnan vet att det ska vara ljust, skickar den signaler till ögonen, så att man tror att man ser ljus, fastän man egentligen inte gör det. Det var därför det var lite svårt för mig att veta i början, när synen försvann helt, om jag såg ljus eller inte.

I och med att jag har sett vet jag ju hur olika typer av ljus ser ut. T.ex. nu, när jag sitter framför datorn, då ser jag ett ljust sken från skärmen och så är det mörkt runtomkring. I ett klassrum ser jag lysrörsljus, för det brukar det ju vara där. Ute ser jag blå himmel och så är det ljusare där solen skiner och grått och mulet när det inte är sol.

Grejen är bara att det inte alltid stämmer. Ibland kan jag se att det är ljust ute fastän att det är kolmörkt. Det var också så jag kom underfund med att jag faktiskt inte såg något, att det ljus jag såg inte alltid stämde med hur det verkligen var.

Det är jättesvårt att förklara, men du får gärna fråga mer om du undrar något! :)



Ja, det får vi hoppas! :)

Jag har tyckt vi ska köpa en GPS till bilen länge, för det är alltid ett sådant liv när vi ska någon stans och vi inte hittar. Mamma ska läsa kartan och pappa kör. Han blir irriterad för att mamma inte säger var vi ska och hon i sin tur ser inte var vi är på kartan... Usch, haha! :D



Oj, det lät invecklat och ganska tungt...?



Ja, det låter bra. Det är precis så det ska vara. Kärleken är det finaste och dyraste vi har och otroligt stark. Jag hoppas verkligen, även om både jag och A är relativt unga, att vi kommer leva livet ut tillsammans, för det känns så otroligt rätt allting. Det går inte att beskriva. :)



Haha, ja, hade du inte bott så långt bort hade du gärna fått ta det! Men nu är det ju liite svårt... :P



Hoppas du får en bra dag nu! :)

2010-10-11 @ 05:01:19
Länk: http://schumacher4ever.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: